Hunny tampil berbeza

Sinonim dengan muzik hip hop, penyanyi Hunny Madu, 32, tampil dengan kelai–nan apabila single terbarunya berjudul Hello bergenrekan pop.
Bergandingan dengan rapper Aman Ra, Hunny pada mulanya bimbang andai ada yang tidak boleh menerima konsep baru yang dibawakannya.
Bagaimanapun, selepas lagu dan video muzik Hello terhasil, nyata Hunny tidak menyangka konsep ini juga menarik untuk dicubanya.
 
“Selama dua tahun kebelakangan ini, saya kerap tampil dengan lagu hip hop menerusi lagu GoHard or GoStan dan Gucci Dowh.
“Tidak saya nafikan ada yang tidak faham dengan muzik yang dibawakan ini. Menerusi lagu Hel­lo dengan lirik yang santai ini, saya berharap peminat dapat menerimanya.
“Hello adalah lagu yang saya hasilkan secara spontan. Memang tidak terfikir, saya akan tampil de–ngan konsep seperti ini,” katanya.
Memilih Aman Ra sebagai kolaborasi kali ini, pemilik nama penuh, Hani Farhana Mohd Hatim itu yakin Aman memiliki cara tersendiri untuk menyanyikan lagu berkenaan.
Malah, lirik Hello yang santai dan mudah difahami diharap dapat menarik perhatian pendengar.
“Jika nak diikutkan, muzik hip hop memang sinonim dengan jiwa saya. Tetapi apabila menghasilkan lagu, saya mahu pendengar gembira dan terhibur dengan lagu yang dibawakan.
“Justeru, konsep santai yang ditampilkan dalam lagu Hello diharap dapat membuai jiwa pendengar,” katanya.
Selain lagu Hello, Hunny bakal tampil dengan single Inggeris selepas Aidilfitri berjudul Missing You.
Lagu yang begitu istimewa di hati ibu kepada seorang cahaya mata itu juga sebagai pembuka jalan untuknya tampil dengan album penuh tidak lama lagi.
“Bukan mudah untuk tampil dengan album penuh sekarang ini. Saya fokus kepada single satu persatu sebelum berani tampil dengan album penuh.
“Apabila sudah ada beberapa single ini, insya-Allah, album penuh akan menyusul tidak lama lagi,” katanya.

Hakcipta Terpelihara © 2018 Thecekodok.com MyBloggerThemes