'Farewell My Love' hadiah dari Lee Elaine

- 06:04:00

PENULIS termuda di negara ini yang pernah mencatatkan nama di dalam Malaysia Book of Records pada tahun 2006 lalu, Lee Elaine kini tampil dengan lagu dan muzik video terbarunya berjudul “Farewell My Love”.

Menurut Elaine, sebagai seorang artis, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk menyampaikan mesej positif kepada masyarakat melalui penulisan liri lagu dan penghasilan video muzik berdurasi 4:54 minit itu adalah bertemakan penghargaan.

“Sudah semestinya kita pernah merasa begitu kecewa apabila tidak sempat untuk memberikan penghargaan kepada seseorang yang disayangi setelah dia pergi dari hidup kita.

“Ya saya pernah merasainya dan penghasilan lagu ini adalah sebagai tanda kepada insan-insan yang tidak sempat untuk dihargai,” katanya.

Selain itu, Elaine memaklumkan bahawa penghasilan muzik video berkenaan juga adalah bagi mengingatkan setiap orang agar tidak berada dalam situasi yang mengecewakan.

Elaine berkata, dia percaya muzik video berkenaan dapat menyampaikan mesej yang positif kepada setiap insan yang dihargai  khususnya ahli keluarga, sahabat, atau sesiapa yang pernah menyentuh hati dan perasaan pendengar pada suatu ketika dulu.

“Saya lihat masyarakat kita pada masa kini kurang menghargai antara satu sama lain dan disebabkan itulah terhasilnya lagu ini,”katanya.

Sebelum ini, Elaine pernah tampil dengan buku berjudul Alat-alat Muzik Etnik di Malaysia ketika usianya baru berusia 16 tahun dan ia telah disahkan sebagai buku yang pertama seumpamanya dalam sejarah penerbitan tempatan.


You May Also Like

0 Comments