L (Infinite) Dilarang Bercakap, Go Ara Perlu Jadi 'Anak Patung Hidup'

Bintang KPop, Kim Myung Soo atau lebih dikenali sebagai L dan aktres cantik Go Ara ketika muncul dalam program Knowing Brothers baru-baru ini berkongsi mengenai bagaimana agensi masing-masing 'mengawal' mereka ketika di awal-awal memulakan karier.

Disebabkan kedua-dua artis itu tampil dengan perwatakan cerita, lucu dan semula jadi, membuatkan hos Kim Young Chul secara spontan bertanyakan kepada mereka apa yang membuatkan mereka banyak berubah berbanding di awal kerjaya terutamanya kepada L yang sebelum ini dikenali sebagai seorang pendiam dan misteri.

Menjawab pertanyaan tersebut, L menjelaskan agensinya Woollim Entertainment yang mahu dan memintanya kekal dengan imej misteri dalam tempoh untuk dia menjadi seorang idola yang yang kacak tetapi berimej nakal.

"Tidak ada agensi lain yang melakukan ini? Saya diberi 'konsep' untuk diikuti. Saya sepatutnya menjadi seorang yang misteri. "

"Malah saya tidak boleh ketawa. Jika saya mahu (ketawa), saya akan berpaling dan ketawa secara rahsia. Jika saya melakukan apa-apa yang akan "memecahkan watak", saya mendapat banyak masalah dengan agensi," akuinya.

Kemudian giliran Go Ara pula bercerita mengenai pengalamannya selama bersama agensi SM Entertainment, di mana dia memulakan kerjaya pada tahun 2003 dan kekal dalam kontrak selama 13 tahun sehingga akhirnya dia berpindah ke agensi lain.

Ketika tahun pertama, bintang yang popular dengan drama Reply 1994 dan Black ini berkata, agensinya mengarahkan dia menjadi seperti anak patung yang hidup.

"Saya disuruh menjadi seperti anak patung hidup. Saya perlu kelihatan dan berfikir seperti nak patung. Saya tidak dibenarkan bercakap," dedah pelakon berusia 28 tahun itu.

Sementara itu, seorang lagi hos iaitu anggota Super Junior, Heechul yang juga sama agensi dengan SM Entertainment juga mengakui kebanyakan artis di bawah pengurusan agensi tersebut dia arahkan mengikut konsep dan karakter tertentu.

..

"Saya pernah tampil dengan imej berambut panjang dan menari dengan peminat ketika di China bersama Super Junior.

"Agensi memberitahu sata jangan bercakap banyak kerana ia akan merosakkan reputasi saya di China sebagai ‘ratu’ dalam kumpulan," katanya.

L (Infinite) Dilarang Bercakap, Go Ara Perlu Jadi 'Anak Patung Hidup' L (Infinite) Dilarang Bercakap, Go Ara Perlu Jadi 'Anak Patung Hidup' Reviewed by Kakigosip on 14:03:00 Rating: 5
Powered by Blogger.