Ameng (Spring) Tak Sangka 'Show' Spontan Dalam Pesawat Tular

Penyanyi Ameng Spring tidak menyangka sikap sportingnya menyanyi dalam pesawat Air Asia ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Sibu, Sarawak pada 30 Jun lalu tular di media sosial sehingga mencecah lebih 50,000 tontonan.

Memetik laporan Harian Metro, Ameng berkata situasi tersebut berlaku tanpa dirancang. Sebaliknya dia dijemput oleh seorang anak kapal pesawat berkenaan yang mengenali dan sangat meminati untuk membantu menjual barang ketika sesi jualan dalam pesawat.

“Ia penerbangan awal pagi dan penumpang dalam pesawat memang penuh. Saya ditemani oleh penganjur pertunjukan pentas, Johan Aziz.

“Mulanya pramugara itu tak pasti ia Ameng Spring dan selepas tiga kali melintasi tempat duduk saya barulah dia berani menegur.

“Kebetulan dia peminat tegar Spring dan sangat seronok apabila bertemu saya.

“Apabila tiba sesi jualan barangan dalam pesawat, saya dipanggil ke depan membantunya,” kata Ameng.

Pramugara terbabit membuat kelainan apabila menyampaikan intro lagu popular Spring, Sampai Hati dan kemudian menyerahkan mikrofon pembesar suara kepada Ameng.

“Saya menyambung lagu itu dan seterusnya menyanyikan lagu Butakah Cinta secara medley pula,” katanya.

Ameng mengakui menyedari aksi mereka dirakam dalam bentuk video dan tular di laman sosial. Dia juga gembira melihat penumpang yang pada mulanya tidur terus terbangun dan tidak melepaskan peluang merakam video menggunakan kamera telefon.

“Tak sangka rupanya ramai kenal dan meminati saya.

“Saya gembira dapat memberikan hiburan cara baru kepada penumpang. Malah jualan barangan dalam pesawat dikendalikan pramugara terbabit laris.

“Saya tak kisah diundang menyanyi dalam pesawat. Mungkin cara ini belum pernah digunakan oleh orang lain,” katanya.

Ameng (Spring) Tak Sangka 'Show' Spontan Dalam Pesawat Tular Ameng (Spring) Tak Sangka 'Show' Spontan Dalam Pesawat Tular Reviewed by Kakigosip on 15:41:00 Rating: 5
Powered by Blogger.