Belum Dapat Cari Orang Yang Boleh Dipercayai

Bimbang dengan kes penderaan yang dilakukan terhadap kanak-kanak membuatkan pasangan selebriti Fadzil Zahari dan Yana Samsudin tidak berani meninggalkan anak kesayangan mereka, Aisy Mateen dibawah jagaan pengasuh atau selain daripada ahli keluarga sendiri.

Menurut Fazdil, buat masa ini dia dan Yana belum dapat mencari orang yang benar-benar boleh dipercayai jadimereka sepakat menjaga Aisy, yang kini mencecah usia dua tahun secara bergilir-gilir walaupun terpaksa membawanya ke tempat kerja.

"Bukan saja kerana berita yang kita dengar yang berlaku baru-baru ini. Selama ini pun kita banyak mendengar berita tentang penderaan bayi tidak kiralah di dalam negara atau luar negara.

"Disebabkan itu kami bimbang dengan keselamatan dia jika dibawah jagaan orang lain. Lagipun kami tak dapat lagi cari orang yang kami percaya untuk jaga dia.

"Tapi kami ada juga dapatkan bantuan keluarga dan adik beradik," katanya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Empire Film Solution Sdn Bhd, bertempat di Finas, semalam.

Lebih senang melihat Aisy Mateen sentiasa berada di depan mata, Fadzil berkata dia dan Yana tidak mempunyai masalah sekiranya perlu membawa anak mereka ke tempat kerja atau lokasi penggambaran.

Tambah pemilik produksi Prokuya Studios ini, dia bersyukur kerana anaknya tidak meragam sebaliknya anak kecil itu senang menyesuaikan diri di mana-mana.

"Jadi kami sepakat menjaganya bergilir-gilir. Kadang-kadang kalau dua-dua kerja, kami bawa dia ke tempat kerja dan setakat ini alhamdulillah dia okay dan selesa.

"Misalnya kalau saya bawa dia ke pejabat, saya bagi dia permainan dan buku-buku, dia akan leka dan buat hal sendiri. Lagipun dia sudah kenal dengan pekerja-pekerja saya," tuturnya.

Dalam pada itu, Fadzil yang juga pengurus Yana sempat berkongsi mengenai perkembangan aktres itu. Selain sibuk mengacarakan program CJ Wow Shop setiap hai Isnin dan Khamis, baru-baru ini isterinya itu dilantik sebagai jurucakap jenama ubat batuk tradisional terkenal, Ubat Batuk Cap Ibu dan Anak.

Disamping itu mereka sekeluarga juga dilantik sebagai duta untuk jenama susu Dugro Dumex.

Mengenai perkembangan lakonan pula, Fadzil memberitahu lebih setahun Yana tidak aktif berlakon namun sesekali dia ada menerima tawaran telefilem.

"Agak lama juga dia tidak aktif berlakon sejak anak kami lahir, dan masuk setahun lebih. Tapi dalam tempoh itu dia ada juga terima tawraan telefilem. Terbaru, telefilem raya lakonannya bertajuk Lamaran Perfect ditayangkan di Astro Ria pada 1 Syawal lalu," katanya.

Belum Dapat Cari Orang Yang Boleh Dipercayai Belum Dapat Cari Orang Yang Boleh Dipercayai Reviewed by Kakigosip on 13:43:00 Rating: 5
Powered by Blogger.