Iqram Dinzly Mengaku Silap, Malu Dengan Perbuatan Sendiri

Pelakon Iqram Dinzly mengaku kini menyedari dan berasa malu dengan kelakuan peliknya yang mencetuskan kontroversi sejak lapan bulan lalu.

Memetik laporan BH online, Iqram berkata selama tempoh itu dia terlalu leka melayan diri dan perasaan sehingga memberi kesan kepada diri, keluarga dan kerjayanya. Akibatnya ada yang menganggap kehidupannya menyimpang dari landasan Islam sebenar malah dia pernah digelar tidak siuman.

"Saya tidak kisah apabila dianggap sudah tidak siuman kerana hanya saya tahu, apa yang saya rasa. Apabila tersedar, saya malu dengan perbuatan sendiri. Saya bukan lagi Iqram Dinzly yang dulu.

"Terdetik juga di hati, apa sebenarnya yang saya lakukan? Saya terperangkap dan terpinga-pinga kerana tidak percaya dengan apa yang saya buat.

"Cukuplah, saya tidak mahu buat kerja gila lagi. Dulu, saya fikir boleh berkongsi apa yang dilalui dengan khalayak, tetapi saya silap. Orang sekeliling tidak faham apa yang saya rasa," katanya.

Kesal dengan tindakan tersebut, Iqram berkata dia menyesal dan tidak mahu mengulanginya lagi. Dia juga bersyukur kerana berkat doa ibunya membuatkan dia kembali ke pangkal jalan.

"Saya lupa, saya adalah selebriti. Saya tidak mampu melawan persepsi orang luar apabila diri tidak lagi terurus seperti ketika saya dikenali.

"Saya percaya doa mama, Lalitol Akmar Mohamed Shaffie, 68, membuatkan saya kembali ke pangkal jalan.

"Selama ini, saya lihat mama 'okay' dan sering menegur dengan cara baik. Saya tidak perasan dia sebenarnya susah hati. Perbuatan saya memberi kesan sangat besar kepadanya dan keluarga. Mama sangat tabah kerana ketika diuji kehilangan suami, terpaksa pula berdepan dengan anak yang berperangai pelik dan gila.

"Saya sudah tidak sanggup melihat wajah mama yang sugul dan tidak ceria. Saya mahu menjadi Iqram Dinzly dulu yang sentiasa membahagiakan mama," katanya.

Berjanji untuk demi keluarga, pelakon yang diperkenalkan menerusi drama Janji Diana pada 2006 itu juga ingin memohon maaf kepada semua pihak atas perbuatannya dulu yang mengguris perasaan ramai.

Iqram Dinzly Mengaku Silap, Malu Dengan Perbuatan Sendiri Iqram Dinzly Mengaku Silap, Malu Dengan Perbuatan Sendiri Reviewed by Kakigosip on 15:38:00 Rating: 5
Powered by Blogger.