Mati 11 Tahun Lalu, Aktres Ini Dikahwinkan Keluarganya

Peminat drama mungkin kenal dengan nama Jeong Da Bin, aktres yang pernah bergandingan dengan aktor popular seperti Kim Rae Won dan Song Seung Heon.

Sayangnya pelakon drama Rooftop Room Cat ini sudah meninggal dunia ketika usia 26 tahun.

Jeong Da Bin dipercayai membunuh diri di rumah kekasihnya pada 10 Februari 2007 dengan cara gantung dirinya menggunakan tuala mandi di bilik mandi.

Teman lelakinya mengaku membawa Jeong Da Bin pulang ke rumahnya selepas bintang drama He was Cool itu mabuk ketika minum bersama teman-temannya.

Laporan My Daily baru-baru ini menyebut, kedua ibu bapa Jeong Da Bin supanya telah mengadakan sebuah majlis perkahwinan untuk mediang anaknya pada tahun 2011.

Mediang dikahwinkan dengan mediang seorang lelaki yang usianya 5 tahun lebih tua dan meninggal pada tahun 2002.

Perkahwinan pasangan itu dipersetujui oleh keluarga kedua belah pihak, yang sama-sama terkilan dengan cara pemergian putera dan puteri mereka sebelum sempat berkahwin.

Sesuai dengan situasinya, upacara perkahwinan pasangan ini diadakan dengan ritual khusus tidak seperti perkahwinan normal.

Disebabkan kedua "mempelai" tidak mempunyai foto bersama-sama, pihak keluarga merekakan foto perkahwinan untuk mereka. Foto perkahwinan di ambil daripada internet dan disuntng dengan wajah pengantin dengan wajah Jeong Da Bin dan "suaminya".

..

Berita perkahwinan Jeong Da Bin mendapat pelbagi reaksi dan komen netizen. Kebanyakannya kurang setuju dengan acara tersebut.

"Untuk apa perkahwina ini? Kenapa mereka menyunting fotonya?"

"Apa yang sudah mati menginginkannya?"

"Seharusnya mereka membiarkan yang sudah mati tetap di dalam hati saja. Kenapa mengadakan perkahwinan mendiang dan menyunting foto perkahwinan? Ini menyeramkan," itu antara kritikan yang dilemparkan netizen.
Mati 11 Tahun Lalu, Aktres Ini Dikahwinkan Keluarganya Mati 11 Tahun Lalu, Aktres Ini Dikahwinkan Keluarganya Reviewed by Kakigosip on 19:04:00 Rating: 5
Powered by Blogger.