Saharul Ridzwan Respon Isu Beli Kereta Guna Duit Pinjaman Mara

Pelakon Saharul Ridzwan menjelaskan tindakannya memuat naik sebuah video di Instagram bagi menjelaskan sekaligus menghentikan salah faham netizen berhubung dakwaan dirinya menyalahgunakan wang pinjaman Majlis Amanah Rakyat (MARA) untuk membeli kenderaan.

Menurut Saharul, dia membeli kereta itu sebagai pemangkin semangat buat diri sendiri untuknya belajar bersungguh dan mendapat keputusan cemerlang. Selain memudahkannya selepas tamat pengajian.

"Maksudnya, kalau saya beli kereta, saya ada komitmen dan untuk menukar wang pinjaman itu kepada biasiswa, saya perlu belajar dengan lebih tekun.

"Alhamdulillah, keputusan untuk pelajaran saya pun tidak corot dan saya dapat Anugerah Dekan, sekaligus berjaya menukar pinjaman itu menjadi biasiswa.

"Lagi satu, saya bukanlah gunakan kesemua wang pinjaman MARA itu untuk membayar deposit kereta pertama saya, sebaliknya hanya menggunakan sebahagian daripadanya,” katanya seperti yang dilaporkan Harian Metro.

Terdahulu, pelakon drama Jangan Benci Cintaku itu ada memuat naik di Instagram gambarnya bersama dua kereta buah miliknya. Di ruangan kapsyen dia menulis mengenai kereta pertama iaitu Perodua Viva dibeli menggunakan wang pinjaman MARA ketika zaman belajar.

Tak lama selepas itu, ada pengguna media sosial yang meninggalkan komen dan mengatakan bahawa dia seperti menyalahgunakan wang pinjaman yang sepatutnya digunakan untuk membiayai pelajaran pada waktu itu.

Kata Saharul, dia bagaimanapun tidak marah atau menyalahkan mana-mana pihak, sebaliknya menerangkan dengan jelas dalam beberapa potongan video yang dimuat naik semalam.

Dia juga meminta maaf sekiranya tindakan itu dianggap salah kerana niatnya hanyalah untuk berkongsi semangat buat mereka yang bermula dari bawah seperti dirinya.
Saharul Ridzwan Respon Isu Beli Kereta Guna Duit Pinjaman Mara Saharul Ridzwan Respon Isu Beli Kereta Guna Duit Pinjaman Mara Reviewed by Kakigosip on 15:36:00 Rating: 5
Powered by Blogger.