Follow us on Facebook
Powered by: Thecekodok.com

Ariff Bahran jawab isu tidak berdisiplin

Tiada angin, tiada ribut secara tiba-tiba penyanyi muda yang sedang bertanding dalam program Big Stage, Ariff Bahran dipukul badai kontroversi kononnya dia tidak berdisiplin.

Melalui satu ruangan gosip akhbar tempatan, Ariff atau nama sebenarnya, Muhammad Ariff Bahran Ahmad Azhari, 20, dikatakan sering datang lewat sewaktu program Big Stage berlangsung.

Ada yang mendakwa, Ariff sering lewat menghadiri aktiviti sampingan yang disediakan pihak produksi sehingga menyebabkan orang lain terpaksa menunggu sehingga tiga jam.

Pelantun lagu Kata Akhirmu itu tidak menafikan hal tersebut. Dia mengakui beberapa kali lewat mengikuti aktiviti seperti kelas, taklimat, mesyuarat dan tugasan luar.

KOSMO!: Apa komen Ariff apabila timbul cerita anda selalu datang lewat sewaktu program Big Stage?

ARIFF BAHRAN: Saya akui ada beberapa kali datang lewat, namun bukan secara sengaja. Saya membantu keluarga mengusahakan kafe di Seksyen 17, Petaling Jaya, Selangor.

Selain itu, sebagai seorang abang, saya juga memikul tanggungjawab menghantar dan mengambil adik di sekolah. Saya sudah menjelaskan kepada pihak produksi Big Stage mengenai perkara ini dan kalau ia menyusahkan mana-mana pihak, saya minta maaf.

Jadi, apabila keluar cerita tidak enak mengatakan anda tidak berdisiplin, apa perasaan anda?

Saya akui masih baharu dalam bidang ini. Berada dalam bidang ini, banyak cabaran yang perlu ditempuhi. Bukan hanya naik dan turun pentas selepas menyanyi. Saya sedari perlu berdepan dengan kritikan orang ramai kerana itu harga yang perlu dibayar sebagai seorang anak seni.

Jika ada yang melabelkan saya tidak berdisiplin, saya akur dengan kritikan. Bagaimanapun, saya tidak berpeluk tubuh dan sentiasa ingin memperbaiki diri menjadi lebih baik.

Sebelum ini anda diuji kontroversi kononnya berbalah dengan Haqiem Rusli.Kemudian timbul isu menyindir penyanyi senior Tomok dan sekarang isu ini pula. Apa yang anda sudah belajar daripada kesilapan yang berlaku?

Saya okey dengan Haqiem Rusli. Mengenai isu dengan Tomok, saya sudah memohon maaf daripada keterlanjuran kata dalam Big Stage sebelum ini.

Bagi saya, Tomok adalah seorang figura yang disegani dan banyak pengalaman. Saya juga membesar dengan lagu-lagunya ketika New Boyz popular suatu ketika dahulu. Saya akui banyak kesilapan yang berlaku sepanjang bergelar penyanyi, namun itu saya lihat sebagai proses untuk terus matang.

Adakah anda tertekan dengan kritikan orang ramai?

Saya tidak tertekan, namun apa kritikan yang membina, saya akan ambil dan belajar daripadanya. Kalau orang kritik hanya ingin menjatuhkan saya, lebih baik tolak tepi sahaja.

Saya tiada masa untuk orang yang mempunyai misi hanya ingin menjatuhkan orang lain. Bagaimanapun, saya sedar sebagai seorang anak seni, kita tidak boleh mudah melatah dengan kritikan orang ramai terutamanya pada era digital sekarang. Sesiapa sahaja bebas melontarkan pendapat masing-masing.

Baiklah, bagaimana dengan komitmen anda untuk meneruskan kemaraan dalam Big Stage setakat ini?

Sejujurnya, sedikit penat kerana perlu fokus untuk terus mengekalkan momentum dalam pertandingan ini. Penat sampai kadang-kadang tidak cukup waktu untuk rehat atau tidur.

Namun, saya sedar bahawa bukan senang ingin menjadi anak seni. Orang selalu kata, hidup sebagai penyanyi seronok kerana penuh glamor, namun itu semua tidak benar. Kalau tidak usaha bersungguh-sungguh memang kejayaan tidak akan datang sewenang-wenangnya.

Apa yang boleh anda janjikan untuk peminat yang tidak henti-henti menyokong perjalanan seni anda sekarang terutamanya dalam Big Stage?

Saya hanya boleh melakukan yang terbaik. Saya amat terharu kerana banyak menerima sokongan walaupun masih baharu dalam bidang ini. Diharapkan dengan sokongan daripada peminat, ia terus menjadi pembakar semangat buat saya terus melakukan persembahan cemerlang setiap minggu.

Semoga pentas Big Stage juga menjadi medium untuk lebih dikenali, sekali gus membuktikan bakat nyanyian sebenar kepada rakyat Malaysia.
Ariff Bahran jawab isu tidak berdisiplin Ariff Bahran jawab isu tidak berdisiplin Reviewed by Kakigosip on 05:28:00 Rating: 5
Powered by Blogger.