Terima kasih sokong saya - Rubini

MODEL Rubini Sambanthan mengakui tidak sangka mendapat sokongan luar biasa rakyat Malaysia dan teruja menjadi wakil tunggal negara untuk program realiti Asia’s Next Top Model musim enam (AsNTM 6).

Menurut Rubini, dia awalnya tertekan jika dirinya tidak mendapat sokongan dan berhadapan lebih banyak kecaman berbanding kata-kata semangat.

“Jujur, saya memang risau awalnya bagaimana penerimaan rakyat Malaysia mengenai penyertaan saya. Saya sudah bayangkan diri saya bakal menerima pelbagai komen negatif.

“Apabila mengetahui hanya saya wakil tunggal untuk Malaysia, tekanan itu menjadi lebih besar. Saya takut saya bakal mengecewakan rakyat Malaysia jika tidak melakukan yang terbaik.

“Bagaimanapun, rupanya saya menerima sokongan luar biasa sebaik iklan mengenai saya bertanding program itu keluar. Ia mendapat ratusan perkongsian di media sosial selain rata-rata memberikan kata-kata semangat,” katanya.

Kongsi Rubini, dia hampir menolak tawaran menyertai program berkenaan disebabkan masih bersedih terhadap kematian abangnya tahun lalu.

Bagaimanapun, dia menguatkan semangat demi mewakili Malaysia dan mengharumkan nama negara.

“Tawaran itu datang beberapa bulan selepas kematian abang saya. Saya keliru sama ada mahu terimanya atau tidak disebabkan masih bersedih.

“Namun atas dorongan orang tersayang dan memikirkan ia satu peluang seumur hidup mewakili Malaysia, akhirnya saya setuju. Saya melihat ia peluang terbaik untuk saya sibukkan diri dan melupakan seketika kesedihan itu,” katanya.

AsNTM adalah sebuah program realiti pencarian model dari rantau Asia. Pada musim kedua, peserta dari Malaysia, Sheena Liam berjaya menjadi juara dan kini menjadi model di kota New York, Amerika Syarikat.

Rubini bakal berentap dengan 13 peserta dari negara lain dari Filipina, Indonesia, Jepun, Myanmar, Singapura, Thailand, Taiwan dan Vietnam.

AsNTM 6 akan ditayang bermula 22 Ogos, setiap Rabu, jam 9 malam di saluran FOX Life (Astro 711 dan 722 HD) dan unifi TV (saluran 455).
Terima kasih sokong saya - Rubini Terima kasih sokong saya - Rubini Reviewed by Kakigosip on 05:53:00 Rating: 5
Powered by Blogger.