9 Gerakan Sub-Zero, Watak Joe Taslim dalam Filem Mortal Kombat 2021

 


Pada bulan April, kita akan melihat aksi pelakon yang berasal dari Indonesia Joe Taslim sebagai Sub-Zero dalam filem Mortal Kombat tahun 2021. Karakter kegemaran ini mempunyai banyak gerakan khas dalam permainan.

Kemampuan membunuh watak berdarah dingin ini dapat dilihat dalam treler pertama yang telah disiarkan di Internet. Pertempuran satu lawan satu dengan musuh utama, Scorpion, memberikan gambaran bagaimana Joe Taslim menggambarkan watak Sub-Zero dengan begitu baik.


Salah satu pergerakan yang digunakan dalam treler adalah mengeluarkan senjata ais dengan tangannya yang kemudian melemparkan Scorpion ke dinding ais yang dibuatnya. Sub-Zero mempunyai banyak gerakan andalan yang menjadikannya salah satu watak pemain kegemaran.


Berikut ini adalah sikap Sub-Zero dalam permainan Mortal Kombat 11, yang dipetik dari Mortal Kombat Fandom:


Baca juga:

Kenali Sub-Zero, Villain Mortal Kombat, dimainkan oleh Joe Taslim

1. Creeping Ice

Dengan gerakan ini, Sub-Zero menyerang lawannya dengan menumbuk tanah dan menyebabkan lonjakan ais muncul dari bawah. Pergerakan ini menyebabkan kerosakan kaki dan menyebabkan lawan kehilangan keseimbangan.


2. Ground Ice

Sub-Zero meniup es ke tanah, dan menjadikan kawasan di sekitar lawan membeku. Pergerakan ini boleh menyebabkan kaki lawan membeku dan memberi ruang kepada Sub-Zero untuk melakukan kerosakan tambahan.


3. Cold Shoulder

Menangani kerosakan pada musuh dengan menggunakan bahu dan lengan bawah yang ditutup dengan ais. Perisai ais yang dibuat di bahu dan lengan bawah akan pecah semasa terkena lawan. Sekiranya Bahu Dingin tidak memukul lawan, ia akan menjadikannya slaid ke hadapan.


4. Rising Ice

Sub-Zero membuat pecahan es melalui kedua tangannya, dan memberikan kesan tujahan ke atas meninggalkan lonjakan ais di tanah. Kesan ini menyebabkan lawan diletupkan ke udara buat sementara waktu. Kesan juggle Rising Ice akan meningkat apabila memukul lawan di sudut arena.


5. Ribut Frigid

Sub-Zero membuat cincin ais yang cukup besar, kemudian membantingnya ke lawannya. Sebelum memukul lawan, cincin ais akan menguat dan berubah menjadi bola ais. Ketika menggunakan Frigid Storm, Sub-Zero sangat rentan terhadap serangan, kerana jeda waktu ketika membuat gelang ais.


5. Frigid Storm

Sub-Zero melangkah mundur dan mengirim lima tembakan pecahan tajam ke arah lawan. Sekiranya serangan meleset, Sub-Zero hanya melepaskan tiga peluru sebelum akhirnya berhenti menggunakan Death-Cicle Barrage.


6. Death-Cicle Barrage

Sub-Zero menangani kerosakan pada musuh dengan membuat sumbu ais ketika berada di udara dan melemparkannya ke bawah pada sudut tertentu.

7. (Air) Polar Axe

Sub-Zero menangani kerosakan pada musuh dengan membuat sumbu ais ketika berada di udara dan melemparkannya ke bawah pada sudut tertentu.


8. Arctic Trap

Digunakan untuk membekukan badan lawan ketika Sub-Zero membuat sebiji bola es melalui tanah. Apabila terkena bola es, ia akan membekukan badan lawan dan memberi Sub-Zero masa untuk melakukan serangan susulan.


9. Deep Freeze

Tendangan menembak ais dari kejauhan dan memberikan kesan beku pada badan lawan.


Selain pergerakan di atas, ada gerakan tambahan sebelum akhirnya memenangi pertempuran. Sub-Zero dapat menggunakan Fatalities, Brutalities dan X-Ray ketika mengakhiri lawan dengan cara yang cukup kejam dan menakutkan.


Jadi, apakah pergerakan kegemaran anda ketika menggunakan Sub-Zero di Mortal Kombat 11?