Aplikasi Kesihatan Samsung Tidak Menyokong Galaxy Lama lagi

 


Samsung secara senyap-senyap memberi tahu penggunanya yang menggunakan aplikasi kesihatan Samsung Health untuk meningkatkan ke peranti Galaxy baru.

Ini dilakukan sekiranya pengguna masih mahu terus menggunakan dan memanfaatkan semua ciri aplikasi Samsung Health kerana Samsung akan menghentikan perkhidmatannya.


Dilancarkan dari Phone Arena, menurut tangkapan layar yang diperoleh dari SamMobile, mulai 23 Mac, Samsung Health tidak lagi tersedia pada OS Android 7.0 Nougat atau lebih rendah.


Mereka yang mempunyai telefon dan tablet Galaxy lama harus menaik taraf ke versi baru Android untuk terus menggunakan Samsung Health atau beralih ke telefon yang lebih baru.


Untuk rekod walaupun pengguna mempunyai peranti Galaxy lama dan tidak mahu menaik taraf ke peranti yang lebih baru hanya untuk satu aplikasi, pengguna masih boleh menggunakan Samsung Health, hanya pengguna yang dapat menggunakan perkhidmatan dan ciri terhad tanpa sokongan lebih lanjut .


Samsung juga mengesyorkan pengguna Samsung Health membuat sandaran data mereka secara berkala untuk mengelakkan kehilangan data. Sudah tentu, data yang berkaitan dengan aplikasi Kesihatan yang dirujuk oleh Samsung, bukan data pengguna yang disimpan di telefon.

Aplikasi Kesihatan Samsung Tidak Menyokong Galaxy Lama lagi Aplikasi Kesihatan Samsung Tidak Menyokong Galaxy Lama lagi Reviewed by thecekodok on 2:00:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.