Apple Ingin Membuat Acara pada 16 Mac, Apa dilancarkan?


 Setelah desas-desus mengenai sejumlah peranti yang akan dikeluarkan oleh Apple dalam waktu terdekat, mereka kini dikatakan akan mengadakan acara pada 16 Mac.

Dalam laporan dari media Taiwan yang disebut Berita Harian Ekonomi, dinyatakan bahawa Apple akan mengadakan acara pada 16 Mac 2021. Sekiranya demikian, dalam waktu dekat mereka akan menyebarkan undangan ke acara tersebut.


Apple sendiri biasanya mengadakan sejumlah acara pelancaran produk dalam setahun. Acara pertama biasanya diadakan sebelum Persidangan Pembangun Seluruh Dunia, pada awal tahun ini, untuk melepaskan iPad dan kadangkala peranti Mac.


Jadi apa yang akan dilancarkan Apple pada 16 Mac? Akhir-akhir ini ada desas-desus bahawa Apple sedang mengerjakan iPad dengan layar yang menggunakan teknologi mini-LED, serta aksesori AirTags.


Namun, belum diketahui varian iPad mana yang menggunakan LED mini ini. Mungkin teknologi baru ini akan lebih sesuai jika pertama kali digunakan dalam varian iPad Pro. Lebih-lebih lagi, Apple baru sahaja melancarkan iPad Pro pada awal tahun 2020 dengan peningkatan yang tidak ketara.


Jadi mungkin pada bulan Mac Apple akan mengeluarkan iPad Pro baru yang mempunyai peningkatan yang ketara. Tetapi dilaporkan LED mini ini akan tersedia untuk varian 12.9 inci, tidak diketahui apakah varian 11 inci akan mendapat layar ini juga.


Di samping itu, ada juga desas-desus bahawa Apple akan merilis Apple TV baru, kerana Apple TV sekarang sudah cukup lama, kerana terakhir kali mereka merilis Apple TV adalah pada bulan September 2017.


Kemudian ada AirPods 3, yang dikatakan serupa dengan AirPods Pro tetapi pada harga yang lebih rendah. Kemungkinan dengan lebih sedikit ciri, iaitu tanpa pembatalan bunyi aktif (ANC).

Apple Ingin Membuat Acara pada 16 Mac, Apa dilancarkan? Apple Ingin Membuat Acara pada 16 Mac, Apa dilancarkan? Reviewed by thecekodok on 4:07:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.