Automasi dan AI adalah Masa Depan Pusat Panggilan


 Syarikat telekomunikasi menyedari bahawa teknologi inovatif sangat penting untuk memenuhi keperluan yang semakin meningkat dan syarikat telah komited untuk mempercepat transformasi digital.


Kesedaran akan pentingnya teknologi digital hanya akan berkembang ketika industri ini muncul dari COVID-19.


Mempercepat agenda transformasi digital akan sangat penting bagi syarikat telekomunikasi untuk meningkatkan kecekapan dan menurunkan kos dalam tempoh pemulihan dan pertumbuhan yang lebih perlahan.


Menyediakan pengalaman pelanggan terbaik (CX) disebut sebagai keutamaan bagi banyak eksekutif kanan di syarikat telekomunikas. Salah satu caranya adalah dengan menggunakan analisis dan kecerdasan buatan.


Tiga bidang utama di mana syarikat dapat terus meningkatkan nilai pelanggan dan mencapai kelebihan daya saing, melalui pusat panggilan.


Syarikat dapat mengautomasikan interaksi santai melalui saluran layan diri seperti melalui pembantu maya untuk meningkatkan pengalaman pelanggan yang lebih baik. Pembantu maya memanfaatkan pemprosesan AI dan bahasa semula jadi di bot chat dan bot suara untuk memberi peluang kepada pelanggan menyelesaikan masalah mudah mereka dengan cepat dan mudah.


Pembantu maya boleh digunakan untuk membuat pembayaran, menyelesaikan masalah perkhidmatan asas, menyemak status pesanan, membuat janji temu juruteknik, dan banyak lagi.


Perbualan layan diri jenis AI ini dapat meningkatkan kepuasan dan kesetiaan pelanggan. Pembantu maya pintar dapat memendekkan masa untuk mencapai resolusi sambil menurunkan kos servis dengan mengurangkan beban kerja ejen secara langsung, meningkatkan produktiviti ejen, dan mengurangkan jumlah panggilan.


Selepas kerja panggilan, atau ia dapat diterjemahkan sebagai pekerjaan yang mesti dilakukan setelah panggilan telepon dari pelanggan disebut pekerjaan utama operasi pusat panggilan. Pekerjaan ini memerlukan banyak masa dan perhatian daripada pekerja.


Di sini, pekerja mesti memperincikan interaksi dengan pelanggan, sebelum akhirnya menerima panggilan lain. Atas sebab ini, bantuan teknologi diperlukan untuk menjimatkan masa dalam pekerjaan ini.


Salah satu cara adalah dengan melaksanakan automasi, yang dapat mengurangkan masa yang diperlukan untuk menyelesaikan pekerjaan dan tentu saja meningkatkan produktivitas.


Syarikat dapat mengurangkan waktu yang dihabiskan untuk pekerjaan pasca panggilan menjadi sekitar satu minit berbanding rata-rata 6 minit melalui automasi. Penjimatan masa membolehkan ejen membantu pelanggan lain, memusatkan perhatian mereka untuk menyediakan perkhidmatan pelanggan yang diperibadikan, dan mengurangi waktu tunggu pelanggan. memberikan pulangan pelaburan dengan cepat kepada syarikat telekomunikasi.


Bukan hanya melalui automasi, AI juga membantu pekerjaan ini, iaitu dengan menggunakan analisis berasaskan AI, syarikat telekomunikasi dapat mengubah operasi pusat panggilan mereka.


Ini kerana kemampuan AI dapat meningkatkan nilai analisis pasca-interaksi, yang dapat mengoptimumkan keseluruhan proses call center.


Telcos dapat mengenal pasti masalah kritikal dan menentukan tindakan yang sesuai untuk perancangan dan penambahbaikan operasi dengan pandangan dari AI.


Analisis pasca interaksi automatik pada 100% interaksi pelanggan membolehkan ejen melihat trend maklum balas pelanggan dan menganalisis masalah yang paling kerap berlaku di kalangan pelanggan mereka.


Keupayaan pembelajaran mesin membolehkan telco melihat sesuatu melalui mata baru dan mendapat lebih banyak nilai dari sistem dan data yang ada. Dengan lebih memahami kehendak pelanggan dan masalah berulang, syarikat dapat membina asas pengetahuan dan meningkatkan proses yang ada untuk meningkatkan kecekapan dan mengurangkan turun naik pelanggan.


Yang paling penting, dengan menggunakan teknologi digital jenis ini, syarikat telekomunikasi dapat memberikan pengalaman pelanggan yang unggul dan selamat.


Pasukan operasi dapat diberi kuasa untuk menyelesaikan masalah dengan lebih cepat dan memberikan kualiti perkhidmatan yang lebih tinggi untuk mendorong kesetiaan pelanggan pada masa yang tidak menentu dan pertumbuhan yang perlahan.

Automasi dan AI adalah Masa Depan Pusat Panggilan Automasi dan AI adalah Masa Depan Pusat Panggilan Reviewed by thecekodok on 4:04:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.