Bersiaplah, akan ada pemberitahuan baru dari WhatsApp


 Sekiranya anda mendapat pemberitahuan baru dari WhatsApp, jangan terkejut, ya. Ini adalah usaha WhatsApp untuk meluruskan kebijaksanaan dasar privasi barunya.

Dalam sidang media beberapa waktu yang lalu, Pengarah Komunikasi APAC WhatsApp Sravanthi Dev mengatakan bahawa WhatsApp menyedari salah komunikasi yang berlaku sehingga tafsiran yang salah muncul mengenai kandungan dasar privasi baru WhatsApp.


"Cara kami berkomunikasi pada Januari (melalui status WhatsApp) menimbulkan kekeliruan dan orang memberi perhatian lebih. Itulah sebabnya kami selalu mencuba menghantar maklumat dengan cara yang berbeza. Kami mempunyai sesuatu untuk diberitahu kepada orang dan memberi mereka lebih banyak masa untuk mengetahui lebih mendalam. , "kata Sravanthi.



Sebenarnya WhatsApp sering membuat kaedah komunikasi langsung kepada pengguna WhatsApp, misalnya melalui status WhatsApp yang telah dilakukan sebelumnya. Terdapat juga blog yang memberikan maklumat terbaik mengenai perincian dasar privasi baru.


"Nanti, akan ada pemberitahuan di atas baris sembang. Jika anda mengklik, anda akan berpindah ke halaman lain. Pemberitahuan ini akan tetap ada di baris perbualan, orang akan menemui pemberitahuan ini sehingga polisi tersebut berkuatkuasa dan dapat mengetahui apa kesannya. dasar itu, "katanya.


Sebelumnya, WhatsApp berkongsi pendidikan melalui status di WhatsApp pada Januari 2021. Secara keseluruhan, terdapat empat status yang dimuat naik oleh WhatsApp untuk memastikan pengguna bahawa mesej mereka akan tetap selamat dan dienkripsi.


"WhatsApp kini dalam status! Kami akan memberitahu anda mengenai ciri dan kemas kini baru di sini," tulis WhatsApp dalam status pertamanya.


Mereka juga menekankan menjaga privasi pengguna. "Satu perkara yang tidak baru adalah komitmen kami terhadap privasi anda. WhatsApp tidak dapat mendengar perbualan peribadi anda kerana ia dienkripsi dari hujung ke hujung," jelas WhatsApp.