Bill Gates Selesai Divaksin, Ramal Kapan Pandemi Berakhir

 


Bill Gates baru-baru ini selesai mendapat vaksin setelah menerima dos kedua vaksin COVID-19. Walaupun begitu, Gates masih memakai topeng di mana sahaja.

Pengasas Microsoft juga mengulangi ramalannya tentang kapan kehidupan akan berjalan seperti biasa, dan apa yang dia rencanakan untuk dilakukan sementara menunggu masa yang akan datang.


Dipetik dari CNBC, Gates dengan tegas mengatakan bahawa selepas vaksin itu tidak bermaksud melonggarkan protokol kesihatan. Gates dengan tegas menyatakan bahawa dia akan terus menjalankan protokol kesihatan seperti sebelum divaksinasi, menjaga jarak fisik, dan selalu memakai topeng.


"Saya ingin memberikan contoh yang baik. Sekiranya anda diberi vaksin, anda masih boleh menyebarkannya. Tindakan memakai topeng bukanlah bencana besar. Saya tidak akan berhenti memakai topeng dan berhati-hati, terutama di sekitar orang tua yang belum diberi vaksin, "katanya.


Gates menambah ramalannya sendiri mengenai kapan kehidupan akan kembali normal. "Mungkin pada akhir musim bunga atau musim panas kita akan mencapai angka di mana terdapat perubahan tingkah laku yang ketara," katanya. Dia merujuk pada musim di Amerika Serikat sehingga perkiraannya adalah pada bulan Mac atau selambat-lambatnya pada bulan September, keadaan dapat mulai normal.


Sebelumnya, terdapat kecurigaan bahawa Bill Gates sebenarnya tidak diberi vaksin terhadap COVID-19. Ketika Gates memposting foto yang menerima vaksin pertamanya, konspirasi berleluasa sehingga Gates menggunakan pelakon yang menggantikan vaksin.


Dalam foto itu, Gates memakai topeng sehingga wajahnya tidak dapat dilihat secara keseluruhan. Itu nampaknya mencetuskan teori konspirasi di media sosial.


Namun, sudah pasti teori konspirasi ini tidak benar. Tidak ada bukti yang boleh dipercayai bahawa orang yang ditunjukkan adalah Bill Gates palsu.


Ini adalah kesekian kalinya Gates menjadi sasaran teori konspirasi semasa wabak Corona. Teori yang dimaksud, misalnya, memanggil Bill Gates sebagai dalang di sebalik virus Corona dan ingin menanam mikrocip dengan vaksin. Mengenai hal ini, Gates sudah menyatakan kemarahannya.


Dia tidak dapat memahami mengapa seseorang menuduhnya memasang mikrocip dengan vaksin Corona untuk mengintip orang. "Saya tidak tahu dari mana asalnya. Mengapa saya terlibat dalam perkara seperti itu? Saya tidak faham," kata Gates dengan marah.

Bill Gates Selesai Divaksin, Ramal Kapan Pandemi Berakhir Bill Gates Selesai Divaksin, Ramal Kapan Pandemi Berakhir Reviewed by thecekodok on 5:33:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.