Canon Melancarkan Aplikasi Susun Foto untuk iOS

 


Sebuah syarikat gergasi dalam bidang kamera dari Jepun, Canon melancarkan aplikasi bernama Photo Culling.


Aplikasi ini menggunakan kecerdasan buatan untuk menonjolkan foto yang diambil oleh pengguna iOS. Malangnya, tidak ada maklumat bila aplikasi ini akan hadir di Android.


"Kami bangga melihat bagaimana teknologi penglihatan komputer syarikat dalam aplikasi ini dapat membantu pengguna mencari dan menyimpan foto terbaik saat-saat terindah mereka," kata Naib Presiden Kanan dan Pengurus Besar, Imaging Technologies Communications Group di Canon USA, Tatsuro Kano .


Machine Learning dalam aplikasi Canon menganalisis empat ciri utama foto, iaitu ketajaman, kebisingan, emosi, dan mata tertutup.


Imej yang gagal mencapai skor ambang yang ditetapkan untuk setiap ciri disyorkan untuk dihapuskan. Walau bagaimanapun, ia tetap menjadi cadangan kerana keputusan akhir terserah kepada pengguna pengguna.


Aplikasi ini juga akan mencadangkan penghapusan gambar pendua dan meninggalkan gambar terbaik dari sekumpulan gambar yang diambil pada masa yang sama.


Photo Culling menawarkan sejumlah ciri tambahan, termasuk jumlah foto dan maklumat ruang di layar utama aplikasi.


Seperti album dinamik berdasarkan peristiwa dan tarikh, aplikasi secara automatik menghadirkan album besar untuk menyarankan pengguna menyemak foto mereka untuk kemungkinan penghapusan, serta pilihan Mode Gelap.


"Dalam dunia hari ini yang selalu berubah dan luar biasa, di mana beribu-ribu foto diambil dan disimpan di telefon pintar seseorang, pengguna memerlukan alat foto yang pakar, boleh dipercayai dan intuitif untuk membantu mereka memutuskan foto terbaik berdasarkan pengetahuan dan teknologi bertahun-tahun." Kano.


Walau bagaimanapun, Photo Culling tidak datang secara percuma. Pengguna mesti membayar US $ 3 sebulan atau US $ 15 per tahun. Syarikat ini menawarkan percubaan tiga hari percuma.