Genshin Impact berjaya, pekerja miHoYo mendapat bonus PS5 dan iPhone 12


 Tidak hairanlah foto-foto ini menjadi viral dan menjadi topik perbincangan untuk netizen. Sebilangan besar daripada mereka menyuarakan rasa cemburu pada pekerja miHoYo yang mendapat alat impian mereka.


Pemaju permainan dari China ini sepertinya telah berjaya mengumpulkan wang keuntungan yang besar sehingga berusaha membayar balik pekerjanya atas kerja keras mereka dengan hadiah akhir tahun yang istimewa.


Sedikit maklumat miHoYo diasaskan oleh 3 orang pelajar Cina. Pada masa ini mereka beribu pejabat di Shanghai dan fokus untuk membuat permainan bertema budaya Jepun.


Syarikat ini telah menghasilkan beberapa permainan seperti Guns GirlZ, Guns Girl - Honkai Gakuen, Honkai 3 dan Genshin Impact yang paling popular. Bagi mereka yang tidak tahu, permainan Genshin Impact pertama kali diumumkan pada persidangan E3 2019, permainan ini dengan cepat mendapat perhatian dari para pemain di seluruh dunia kerana grafiknya kepada permainan yang diilhamkan oleh The Legend of Zelda: Breath of the Wild.


Genshin Impact adalah permainan pengembaraan. Di mana pemain akan berubah menjadi watak misteri, mempunyai kekuatan ajaib, dan memulakan petualangan untuk meneroka sihir dan nasib mereka sendiri.