Ini adalah PS5 terbesar di dunia, harganya USD 70,000!

 


PlayStation 5 pada masa ini masih merupakan item yang jarang berlaku. Pada saat banyak pemain sukar mendapatkannya, YouTuber ZHC membeli PS5 terbesar di dunia dengan harga USD 70,000.


Walaupun PS5 itu sendiri adalah salah satu konsol permainan terbesar yang pernah ada, dengan ketinggian 39 cm dan berat 4.5 kg. Tetapi unit PS5 yang dibeli oleh ZHC setinggi 3 meter dan berat 226 kg.



Dengan kata lain, PS5 gergasi ini mempunyai ketinggian yang sama dengan 30 PS5 biasa yang disusun secara mendatar, dan beratnya sama dengan 55 unit PS5.


Menariknya, PS5 gergasi ini dapat berfungsi dengan normal. Konsol ini juga dilengkapi dengan pengawal DualShock raksasa setinggi 1.2 meter yang juga berfungsi seperti biasa.


Bagi anda yang tertanya-tanya apakah pengawal Giant 4ft benar-benar berfungsi

Bahagian dalamnya cukup kompleks dan juga mempunyai lampu LED! Semua butang berfungsi seperti bersaiz biasa


Sebaik sahaja mendapat unit PS5 langka ini, ZHC segera mengubahnya dengan menambahkan mural berwarna di panel putih. Dalam video yang dimuatnya di YouTube, ZHC mengatakan proses melukis memakan masa 100 jam.


Sebilangan besar pemilik PS5 mungkin tidak perlu membayar $ 70,000 untuk memiliki konsol impian mereka, tetapi mereka masih perlu membayar harga premium. Oleh kerana penimbun, harga konsol buatan Sony ini yang dijual di eBay dan laman web lain boleh menjadi dua kali ganda dari harga asalnya.


Walaupun konsol gergasi ini berharga jauh lebih banyak daripada PS5 biasa, ia bukan unit PS5 termahal yang pernah ada. Sebelumnya, Caviar, sebuah syarikat pengubahsuaian alat dari Rusia, mengeluarkan PS5 bersalut dengan 20 kg emas 18 karat.


Konsol, yang diberi nama Golden Rock, juga dilengkapi dengan alat kawalan DualSense yang dilapisi kulit buaya emas dan hitam. Itu sangat mahal sehingga harga PS5 tidak disenaraikan di laman web Caviar dan hanya ada butang 'Request Price' untuk memesan konsol.