Inovasi Huawei untuk Meringankan Kesan COVID-19

 


Teknologi mempunyai peranan penting dalam memerangi pandemi COVID-19, ini adalah tema besar yang disampaikan oleh Wakil Ketua Huawei Ken Hu pada pembukaan Mobile World Congress (MWC) Shanghai 2021.

"Inovasi bukan sekadar penyelesaian untuk menyelesaikan cabaran yang kita hadapi hari ini. Ia adalah mengenai penyelesaian yang dapat menjadikan hari esok lebih cerah. Setelah wabak itu terkawal, kita perlu berfikir keras tentang bagaimana kita dapat berinovasi untuk meningkatkan kualiti hidup, membuat perniagaan lebih pintar., dan mewujudkan dunia yang semakin inklusif, "kata Hu.


Dia menjelaskan bahawa situasi jurang digital yang semakin meluas disebabkan oleh ketidaksamaan akses kepada teknologi digital dan kemahiran digital diperburuk oleh pandemi COVID-19.



"Kita mesti fokus pada inovasi untuk dapat merapatkan jurang sosio-ekonomi dan dapat mendorong kemasukan digital," tambahnya.


COVID-19 telah mencipta banyak keperluan baru untuk infrastruktur digital. Selama setahun terakhir, Huawei mengaku bekerja dengan operator telekomunikasi untuk memastikan kestabilan di lebih daripada 300 rangkaian di 170 negara.


Di Indonesia, Huawei menggunakan teknologi pengiriman digital terkini untuk mempercepat pemasangan lebih dari 50,000 BTS. Di Ningxia, China, penghala bersepadu Huawei memungkinkan akses multi-cloud untuk perusahaan berskala besar, membantu mereka berpindah ke cloud dengan lebih cepat dengan biaya yang lebih rendah.


"Ketika kita menantikan pemulihan. Kita perlu memastikan bahawa inovasi tidak hanya berlaku pada hari ini, tetapi juga untuk menjadikan hari esok lebih cerah dan lebih baik, dan dapat mewujudkan nilai-nilai sosial yang lebih besar," tambahnya.


Dalam ucapannya, Hu juga mempamerkan inovasi seperti aplikasi Cyberverse Huawei, aplikasi AR canggih yang menunjukkan bagaimana rangkaian 5G, peranti 5G, dan teknologi AR dapat disatukan untuk mewujudkan pengalaman maya yang lebih mendalam, seperti pengalaman berada di hutan seperti benda sebenar., atau simulasi di angkasa lepas.


Aplikasi baru ini membolehkan penyatuan realiti maya dan fizikal dengan ketepatan tinggi, keupayaan kedudukan tahap sentimeter, kuasa pengkomputeran besar-besaran dan transmisi lebar jalur tinggi melebihi 5G. Huawei berharap Cyberverse dapat menciptakan banyak peluang pertumbuhan baru di berbagai sektor, termasuk pendidikan, hiburan, pelancongan, pengangkutan dan navigasi.


Huawei juga memfokuskan pada inovasi dalam teknologi 5G untuk membantu mendorong transformasi digital di semua industri. Menurut Hu, inovasi difokuskan dalam tiga bidang: teknologi, produk dan aplikasi.


Teknologi: Penyelesaian 5G Super Uplink terbaru Huawei memberikan kelajuan uplink yang tidak dapat ditandingi, membantu syarikat mengatasi kemacetan utama dalam industri Internet.

Produk: Produk pengkomputeran tepi 5G Huawei yang telah digabungkan sepenuhnya telah mempercepat penggunaan laman pengkomputeran tepi dengan faktor 10.

Aplikasi: Makmal WirelessX Huawei mengembangkan aplikasi 5G dengan rakan kongsi dalam pelbagai domain, seperti pembuatan, penjagaan kesihatan, kewangan dan pengangkutan. Dengan rakan kongsi ini, Huawei meneroka bagaimana 5G dapat membantu pelbagai industri digital-digital dengan lebih berkesan.

Huawei juga bekerjasama rapat dengan pelanggan dan rakan kongsi untuk mendorong inovasi dalam 5G. Huawei kini bekerjasama dengan rakan ekosistem untuk mengembangkan peranti yang disasarkan untuk memenuhi keperluan industri tertentu.


Hu melaporkan bahawa dengan bekerjasama dengan rakan kongsi dan pengendali serantau, Huawei telah menandatangani lebih dari 1,000 kontrak untuk aplikasi industri 5G di lebih dari 20 industri.

Inovasi Huawei untuk Meringankan Kesan COVID-19 Inovasi Huawei untuk Meringankan Kesan COVID-19 Reviewed by thecekodok on 4:22:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.