Internet pantas adalah Penyelesaian untuk Pemulihan Ekonomi semasa wabak penyakit

 


Era internet dengan cepat dianggap sebagai kunci pemulihan ekonomi masa depan. Penggunaan teknologi mewujudkan peluang perniagaan dan pekerjaan.


Peluang ekonomi kreatif dalam era digital melalui e-commerce ,namun, itu tidak mudah, dan ia memerlukan asas yang kuat dalam mencapai usia internet, iaitu kemampuan untuk mengirim data melalui rangkaian tanpa memerlukan interaksi antara manusia ke manusia atau manusia ke komputer.


Negara  perlu mengejar membangun infrastruktur jalur lebar, jalur lebar tetap dan jalur lebar bergerak.


Di tengah wabah, banyak profesional bekerja dengan bergerak dan bergantung pada internet. Sudah tentu ini akan mendorong ekonomi kreatif, salah satu perkara yang kita fokuskan adalah internet pantas.


Sekarang sektor media dalam talian terus berkembang di tengah-tengah wabak COVID-19 dan sudah tiba masanya kita bangun,.


Saat ini sebagai peluang baik dalam pembangunan sektor ekonomi negara. Kerana, di tengah keterbatasan perniagaan melalui sekatan sosial berskala besar , mereka masih dapat mengembangkan perniagaan mereka melalui e-commerce.


Ini bererti bahawa pengembangan teknologi melalui Internet adalah kunci untuk pengembangan Ekonomi Kreatif  yang membuka peluang pekerjaan seluas-luasnya dan sebanyak mungkin setelah wabak COVID-19.


Keperluan sebenar untuk pembangunan infrastruktur jalur lebar mudah alih berasaskan 5G di Malaysia akan diselesaikan pada tahun 2022.


Terdapat banyak kawasan luarbandar yang belum dijangkau oleh 4G. Walau bagaimanapun, keperluan ini dikatakan disertai dengan pengembangan 5G.


Dalam hal ini, era internet yang pantas adalah peluang utama bagi ekonomi  Malaysia.

Internet pantas adalah Penyelesaian untuk Pemulihan Ekonomi semasa wabak penyakit Internet pantas adalah Penyelesaian untuk Pemulihan Ekonomi semasa wabak penyakit Reviewed by thecekodok on 1:54:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.