Kaspersky Melantik Pengarah Urusan Baru untuk Asia Pasifik

 


Kaspersky telah melantik Chris Connell sebagai Pengarah Urusan baru untuk wilayah Asia Pasifik (APAC).


Chris Connell akan ditugaskan untuk menerajui strategi pengembangan perniagaan Asia Pasifik sambil terus berperan sebagai Wakil Presiden Penjualan Global Kaspersky.


Chris Connell berasal dari UK dan akan berpusat di pejabat wilayah Kaspersky di Singapura.


Chris Connell bergabung dengan Kaspersky sebagai Pengurus Besar untuk UK dan Ireland pada Februari 2019.


Pada bulan Februari 2020, di samping peranannya sebagai Wakil Presiden Jaringan Jualan Asia Pasifik, dia juga dipromosikan menjadi Pengarah Operasi di Eropah dengan tugas meningkatkan prestasi operasi Eropah syarikat.


Setelah penyusunan semula Eropah, Chris Connell memimpin salah satu wilayah Kaspersky yang sedang membangun, Eropah Utara dan Timur.


Dengan pengalaman lebih dari 23 tahun dalam penjualan dan kepemimpinan komersial di pelbagai syarikat, Chris Connell dilantik sebagai Pengarah Urusan wilayah APAC.


"Saya sangat bersemangat untuk mengambil peran kepemimpinan baru di wilayah dengan tren keselamatan siber yang dinamis dan pelbagai keperluan dan perkembangan," kata Connell,


Chris mengatakan bahawa walaupun akan memberikan penyelesaian keselamatan siber yang dibuat khusus untuk perniagaan dan pengguna, mereka akan selalu mengutamakan peralihan dari pendekatan 'mencari dan menghancurkan' tradisional dan reaktif terhadap konsep yang merangkumi segalanya mengenai kekebalan siber.


Perluasan peranan Chris Connell di Kaspersky datang pada saat yang sangat penting bagi ekosistem keselamatan siber di Asia Pasifik, karena perbelanjaan sektor diproyeksikan mencapai USD 28,2 miliar pada tahun 2022.


Selain itu, pelanggaran data semakin kerap berlaku di Asia Pasifik dengan pelbagai kejadian. Contohnya, pencurian data pesakit milik institusi kesihatan, terhadap penyimpangan privasi oleh syarikat e-dagang dan pengangkutan dalam talian yang berlaku pada tahun lalu.


VP dari Jualan Jualan Global Kaspersky Evgeniya Naumova mengatakan bahawa keselamatan siber tidak dapat dicapai dalam satu silo.


"Kunci untuk membangun ekosistem keselamatan siber yang bebas dari kekangan operasi adalah dengan membina operasi bersepadu dan kolaboratif. Saya percaya kepakaran dan pemahaman Chris mengenai trend keselamatan siber global akan membantu membina persekitaran yang lebih selamat di Asia Pasifik," kata Naumova.


Kedudukan baru ini akan menyaksikan Chris menggunakan kepakarannya untuk meningkatkan pertahanan siber di institusi kesihatan Asia Pasifik.


Dia juga akan terus mengembangkan pertumbuhan keselamatan siber komersial dan korporat dengan fokus menangani ancaman siber kepada rakan industri dalam ekonomi digital dan juga perniagaan MSME.