Netflix Melancarkan Ciri Muat Turun Baru Lebih Mudah untuk Menonton di Mudah Alih Tanpa Internet

 


Netflix baru sahaja melancarkan ciri muat turun baru dalam aplikasi mudah alihnya. Fungsi ini disebut 'Muat turun untuk Anda' adalah untuk memudahkan pelanggan memuat turun filem dan siri sehingga mereka dapat ditonton di luar talian di telefon bimbit mereka (HP)

Ciri 'Muat turun untuk Anda' tersedia di seluruh dunia. Tetapi pada masa ini hanya peranti Android yang dapat menggunakannya, dan akan hadir ke iOS dalam waktu dekat.


Ciri baru ini akan memuat turun rancangan yang disyorkan secara automatik berdasarkan pilihan mereka dan menikmatinya tanpa sambungan internet. Ini akan memudahkan banyak pelanggan Netflix yang lebih kerap mengakses perkhidmatan melalui telefon pintar dengan melanggan Pakej Telefon Bimbit.



"Tiga tahun yang lalu, kami memperkenalkan ciri 'Muat turun Pintar' sehingga ahli kami dapat menonton episod seterusnya dari siri kegemaran mereka - walaupun dalam perjalanan. Dengan 'Muat turun untuk Anda', kami ingin memudahkan ahli Netflix mencari yang baru pertunjukan kegemaran, tidak kira sama ada ia disambungkan. ke internet atau tidak, jadi selalu ada sesuatu yang baru menunggu untuk menghiburkan mereka dan membuat mereka gembira, "kata Patrick Flemming, Pengarah, Inovasi Produk di Netflix.


Untuk menggunakannya, langkah-langkahnya adalah seperti berikut:


- Pergi ke tab 'Muat turun' di telefon bimbit anda dan aktifkan pilihan 'Muat turun untuk anda'


- Pilih jumlah kandungan yang ingin anda muat turun ke peranti, 1GB, 3GB, atau 5GB. Semakin banyak ruang yang anda berikan, semakin banyak cadangan yang akan dimuat turun oleh Netflix untuk anda.


- Kemudian klik 'Hidupkan'


Sedikit maklumat tambahan bahawa ciri 'Muat turun untuk Anda' membolehkan pelanggan menambahkan hingga empat jam koleksi filem dan siri ke peranti Android mereka. Sekiranya terdapat 5GB atau lebih yang tersedia di telefon, ciri ini secara automatik akan memilih pilihan penyimpanan 3GB.


Pelanggan dapat menghapus kandungan dengan mengklik pada gambar pensil dan memilih kesan yang ingin mereka hapus, atau memilih 'hapus semua muat turun' di menu tetapan aplikasi.


Muat turun 'Muat turun untuk Anda' hanya berfungsi melalui WiFi untuk membantu ahli menjimatkan penggunaan rancangan data mereka. Sekiranya pelanggan ingin dapat memuat turun rancangan secara manual seperti yang diinginkan, mereka masih boleh menggunakan ciri 'Muat turun Pintar' yang tersedia pada peranti iOS dan Android.