Oppo Menunjukkan Teknologi Pengecasan Tanpa Wayar Baru di MWC Shanghai 2021

 


Acara Shanghai 2021 Mobile World Congress (MWC) akan diadakan. Oppo memastikan untuk memeriahkan diri dengan membawa teknologi pengecasan tanpa wayar baru.

Penjual China ini akan menunjukkan teknologi pengecasan tanpa wayar barunya menggunakan konsep telefon pintar skrin gulung Oppo X 2021. Tidak ketinggalan, akan ada perkembangan terbaru dalam pengecasan pantas VOOC Flash Charge.


Namun, yang paling menarik ialah Oppo akan membawa pengecasan pantas ke seluruh dunia dengan tujuan untuk dapat mengaplikasikannya ke pelbagai peranti sehingga dapat memasuki setiap bidang kehidupan pengguna.


Selain pengisian, Oppo akan memamerkan 5G pada acara yang berlangsung pada 23-25 ​​Februari. Setelah berjaya melalui pelbagai percubaan pada tahun 2020, pengunjung MWC Shanghai di China akan dapat melihat demonstrasi langsung inovasi Oppo's 5G mmWave di gerai China Unicom.


5G mmWave akan menyokong pelbagai aplikasi 5G generasi akan datang, Oppo telah menyediakan teknologi ini melalui Oppo 5G CPE. Peranti ini akan menukar isyarat 5G menjadi sambungan Wi-Fi yang sangat pantas dan stabil.


Dengan bekerja rapat dengan Ericsson, dan mengembangkan dua penyelesaian antena proprietari, Oppo 5G CPE menjadikan sambungan berkelajuan tinggi menjadi kenyataan untuk rumah pintar esok.


"Pada Mobile World Congress 2021 di Shanghai, kami akan menampilkan teknologi pengisian generasi berikutnya dan mendedahkan bagaimana Oppo dapat memperluas jejaknya dari syarikat telefon pintar ke sektor industri lain," kata William Liu, Presiden Pemasaran Global di Oppo.