Pengguna Twitter Optimis Untuk Menyambut Ramadhan Semasa Wabak


 Analisis Twitter mendapati bahawa penggunanya membincangkan perkara yang lebih positif . Wow, betulkah itu anak Twitter?


Melalui penganalisis perbualan didapati bahawa 45% netizen Twitter optimis akan ada perubahan yang baik selama tempoh Ramadhan di tengah wabah tahun ini .


"injauan menunjukkan bahawa orang sangat optimis dengan situasi tersebut dan di samping itu kami melakukan perbincangan analisis percakapan dan didapati bahawa hanya 17% yang mempunyai nada negatif tentang Ramadhan.


Secara keseluruhan, sentimen itu cukup positif dalam menyambut Ramadan," lanjutnya. Selain daripada 17% itu, selebihnya atau 38% membincangkan bulan puasa dengan nada neutral atau positif.


Untuk penilaian negatif, positif atau neutral, Twitter sudah mempunyai algoritma tersendiri untuk mengkategorikan tweet. Terdapat watak yang telah diberikan kepada kumpulan tweet yang positif atau sebaliknya.


Sementara itu untuk kehidupan seharian, walaupun tidak ada analisis untuk semua topik yang terjadi di Twitter, Ade mengatakan perbualan di platform ini cenderung positif.


"Kurang lebih kita telah melihat tren yang terjadi di Indonesia dalam 1 tahun terakhir, orang menyebarkan positif di Twitter dan mesej ini adalah apa yang kita lihat dan renungkan. Anda mungkin biasa dengan ungkapan 'Twitter lakukan sihir anda.' Dari tweet, ini boleh mempengaruhi. banyak orang, "katanya.


Sekarang, warga Twitter, dari banyak topik di Twitter, apa yang paling anda bincangkan?

Pengguna Twitter Optimis Untuk Menyambut Ramadhan Semasa Wabak Pengguna Twitter Optimis Untuk Menyambut Ramadhan Semasa Wabak Reviewed by thecekodok on 10:12:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.