Pesan Suara DM di Twitter Diuji di Tiga Negara

 


Twitter telah mengumumkan bahawa ia telah mulai menguji fitur mel suara baru untuk pesanan langsung (Pemesejan DM / Langsung) dengan durasi hingga 140 saat. Ciri eksperimen ini hanya tersedia untuk tiga negara dari India, Brazil dan Jepun.

"Kami gembira dapat membawa mesej suara dalam eksperimen DM ke negara ini dan memberi orang cara baru untuk mengekspresikan diri dan membantu mereka berhubung melalui nuansa, emosi dan empati yang dibina dengan mendengar suara seseorang," kata Manish Maheshwari, Pengarah Urusan Twitter India. Dari Mac Rumors.


Dengan ciri mel suara ini, pengguna dapat merakam hingga 140 saat sehingga dapat membantu pengguna berbual dengan lebih cepat, misalnya ketika dalam perjalanan atau malas untuk menaip.


"Kami berdedikasi untuk memberi orang lebih banyak pilihan untuk mengekspresikan diri dalam perbualan di Twitter - baik secara terbuka dan swasta," kata Alex Ackerman-Greenberg, Pengurus Produk Twitter untuk Mesej Langsung.


Untuk menggunakan ciri mel suara pengguna, buka dahulu perbualan yang ada atau mulakan perbualan baru. Kemudian ketik ikon rakam suara untuk mula merakam mesej. Selepas itu ketuk lagi untuk berhenti merakam


Pengguna juga akan diberi pilihan untuk mendengarkan mesej sebelum mengklik kirim atau jika mereka ingin dihapus. Walaupun fitur ini hanya dapat digunakan oleh aplikasi Twitter pada perangkat Android dan iOS, pengguna tetap dapat mendengarkan pesan suara melalui desktop Twitter.


"Kami berharap agar orang dapat merakam dan mengirim mesej suara sebagai DM akan meningkatkan pengalaman percakapan mereka dengan menambahkan rasa selesa dan ekspresi," kata Ackerman-Greenberg.

Pesan Suara DM di Twitter Diuji di Tiga Negara Pesan Suara DM di Twitter Diuji di Tiga Negara Reviewed by thecekodok on 4:05:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.