Petua untuk Penjual Shopee agar Perniagaan Fesyen Berjaya Semasa Wabak


Pandemik yang berlaku pada awal Mac mempengaruhi pelbagai bidang perniagaan. Termasuk perniagaan fesyen yang turut terjejas kerana cara berbelanja pengguna juga telah berubah.

Ramai Penjual pekedai  pada masa itu tidak tahu apa jenis perniagaan fesyen yang ingin dia hadapi di tengah-tengah cabaran. Berikut adalah tips  untuk bertahan dan berkembang.


Dari berbicara dengan pelanggan, anda dapat mengetahui apa yang pelanggan perlukan, termasuk dari kebiasaan dan cabaran harian pelanggan.Keperluan pelanggan dapat dijawab dari sana.

Ini sangat membantu, intinya adalah kita dapat segera menyadari input dari mereka. Pertanyaannya bukan mengenai apa yang harus dilakukan, tetapi lebih banyak mengenai kehidupan sehari-hari mereka, apa yang mereka mahukan.


Berinteraksi dengan pelanggan sangat penting untuk mengetahui tentang apa yang diperlukan, dari mana-mana usia, apakah kebiasaan baru pada masa ini. Selain itu, menurutnya, konsistensi juga harus dilakukan agar dapat menyesuaikan diri dan berkembang dalam situasi seperti ini.


Apabila banyak idea baru direalisasikan, dan pelanggan menerimanya dengan baik, itu adalah titik untuk bersyukur dalam era pandemik ini.


Uuntuk bertahan dari wabak ini, penjual perlu menjual produk fesyen yang sesuai dengan kebiasaan masa kini.


Anda perlu melihat terlebih dahulu jenama hubungan dari sisi pemasaran atau produk itu sendiri, jadi anda melakukan banyak alat pemasaran yang kegiatannya, isi, penceritaan berkaitan dengan pandemi itu sendiri.


Selain itu, berinteraksi dengan pelanggan juga penting. Kerana, apabila seseorang sudah menyukai jenama, ketika jenama melancarkan produk yang bahkan bukan produk utama, maka kemungkinan produk tersebut dijual adalah tinggi.