Samsung mendakwa Active Noise Cancelling pada Galaxy Buds Pro yang paling pintar di kelasnya


True Wireless Stereo (TWS) Galaxy Buds Pro, yang diluncurkan bersama dengan Galaxy S21 pada pertengahan Januari, dilengkapi dengan fitur Intelligence Active Voice Cancelling. Ciri ini didakwa paling pintar di kelasnya.


Sebabnya, ciri ini dikatakan mampu mengatasi hingga 99 peratus gangguan bunyi latar.


Invois pembatalan yang ditawarkan mempunyai dua pilihan, iaitu tinggi dan rendah, dengan empat tahap. Pada tahap tertinggi, Galaxy Buds Pro dapat menguatkan suara hingga 24 desibel.


TWS dari Samsung juga dapat mengesan bunyi di sekitar penggunanya secara automatik.


Dia [Galaxy Buds Pro] dapat mengetahui ketika kita sedang berbual. Dia mengesan [suara], kemudian secara automatik berubah dari ANC menjadi suara ambien


Galaxy Buds Pro dilengkapi dengan tiga mikrofon; kedudukan, dua mikrofon terletak di luar telinga dan satu mikrofon berada di telinga.


Satu lagi ciri, Unit Pengambilan Suara, dapat menganalisis sumber suara yang diterima dan akan memfokuskan pada suara pengguna sahaja. Di samping itu, kemampuan untuk menghilangkan bunyi angin yang sering mengganggu juga ditunjukkan dalam peranti ini.


Ciri ini menjadikan suaranya lebih jelas

Dari segi ukuran, Galaxy Buds Pro diakui oleh Leo mempunyai ukuran yang lebih besar daripada pendahulunya. Dengan dua barisan pembesar suara, satu untuk bass dan yang lain untuk treble, ukurannya 11mm untuk woofer dan 6.5mm untuk tweeter.


Perlu diingatkan, ukuran juga merupakan faktor yang membolehkan pengguna merasakan sensasi suara dengan lebih jelas.


Produk Galaxy Bud Pro dapat memenuhi keperluan pengguna. Dia menilai bahawa pengguna pada masa ini memerlukan TWS dengan kualiti yang lebih baik selain harga jualan.