Sharp Melancarkan Rangkaian Laptop Baru ke Pasaran, Menyasarkan Pelajar dan Pekerja

 


Sharp baru sahaja melancarkan komputer riba baru di pasaran . Produk baru dikeluarkan  memandangkan keperluan komputer riba dijangka terus meningkat pada tahun 2021.


Produk baru yang dilancarkan oleh Sharp kali ini adalah Dynabook Satellite Pro C40-H. Komputer riba ini hadir berikutan kejayaan komputer riba Sharp sebelumnya , iaitu Satellite Pro L40-G Series Notebook.


Menyasarkan  mahasiswa, pelajar, dan pekerja yang memiliki permintaan yang  tinggi sebagai pengguna komputer riba ini


Dynabook Satellite Pro C40-H dilengkapi dengan lapisan anti-bakteria untuk menutup seluruh permukaan komputer riba. Seperti namanya, lapisan ini mampu mencegah pelbagai bakteria melekat pada permukaan komputer riba.


Komputer riba ini cukup ringan kerana beratnya hanya kurang dari 1.5kg. Sharp membenamkan landasan dapur pemproses Intel Core generasi kesepuluh dalam komputer riba ini dengan dua pilihan RAM, iaitu 8GB dan 4GB.


Dilengkapi dengan skrin Anti-Glare 14 inci, komputer riba ini mempunyai SSD 512GB. 


Sebelumnya, Sharp merilis produk telefon pintar baru , Sharp Aquos Sense4 Plus.


Aquos Sense4 Plus adalah telefon pintar keempat Sharp yang akan dikeluarkan, setelah sebelumnya pada tahun 2020 syarikat itu membawa tiga telefon pintarnya.


Sebelumnya, tiga model telefon pintar dilancarkan, iaitu Sharp Aquos Zero 3, Aquos R3 dan Aquos V.


Peranti ini mensasarkan segmen pertengahan tetapi diklaim dilengkapi dengan ciri seperti telefon pintar premium.


Sharp Sense4 Plus hadir untuk pengguna milenium untuk dapat menikmati telefon pintar mereka untuk pelbagai tujuan, baik itu permainan, menonton konten, atau belajar dalam talian.


Sharp Aquos Sense4 Plus hadir dengan layar seluas 6,7 inci yang dikatakan sesuai untuk bermain permainan dan menonton kandungan. Ardy berkata, peranti ini menyokong kadar penyegaran 90Hz sehingga lancar ketika digunakan untuk ngegim.


Prestasi peranti ini disokong oleh chipset Snapdragon 720G dengan sokongan Elite Gaming, menjadikannya pantas untuk bermain permainan mudah alih.


Di samping itu, untuk menyokong pengalaman permainan yang lancar tanpa gangguan, Sharp Aquos Sense4 Plus juga dilengkapi dengan Gaming UI. Tujuannya adalah untuk menyekat semua pemberitahuan masuk semasa pengguna sedang bermain permainan.


UI Permainan juga memberikan sokongan untuk menangkap video sepanjang permainan sehingga detik-detik menarik ketika bermain permainan dapat dikongsi di media sosial.


Prestasi Sharp Aquos Sense4 Plus juga disokong oleh 8GB RAM dan 128GB ruang penyimpanan percuma untuk menyimpan sejumlah besar fail dan aplikasi.


Sharp Aquos Sense4 Plus juga mempunyai kapasiti 4,120mAh yang dilengkapi dengan sokongan pengecasan pantas. menjanjikan peranti ini akan dicas sepenuhnya dalam masa kurang dari 1 jam.