Tencent Menjemput Pemain Bergerak PUBG untuk Berkongsi Cerita Menarik dalam Kempen Dream Team

 


Anda pasti pernah membaca kisah tentang pemain permainan yang menemukan cinta sejatinya ketika bermain permainan, atau menjalin persahabatan yang rapat dalam permainan.


Bertepatan dengan saat Hari Valentine, Tencent Games dan Krafton Inc mengundang anggota komuniti PUBG Mobile untuk berani meluahkan perasaan mereka kepada tokoh khas untuk pemain melalui kejutan dalam permainan.


Sebagai sebahagian daripada kemas kini versi 1.2, di acara Dream Team: My Heartfelt Message, pemain akan bekerjasama dengan PUBG Mobile untuk pengakuan cinta, ucapan selamat ulang tahun, dan ungkapan terima kasih kepada rakan sepasukan, atau cadangan perkahwinan.


Pemain PUBG Mobile dengan mesej terbaik berpeluang untuk memaparkan mesej mereka di sepanduk pop timbul, papan iklan dalam permainan dan sepanduk dipasang di belakang pesawat untuk dilihat oleh rakan, rakan sepasukan atau orang tersayang.


Maklumat, ini adalah kali pertama permainan mudah alih digunakan untuk menyatakan perasaan pemain dengan cara yang istimewa.


"Dalam acara ini, PUBG Mobile juga menyatakan kepedulian, keprihatinan dan rasa hormatnya kepada para pemainnya," tulis pemaju.


 Selain itu, pemain PUBG Mobile juga dapat melihat bagaimana para penyokong popular mengucapkan terima kasih kepada orang-orang terdekat mereka.


Kisah pertama ialah Bennymoza dan Bangpen dari Indonesia. Melalui PUBG Mobile, mereka berdua semakin dekat dan sering bermain permainan dan membuat video bersama.


Begitu dekat, Benny dan Bangpen kini tinggal di sebelah. Mereka sering mengunjungi satu sama lain, dan teman wanita dan isteri mereka rapat dengan keluarga.


"Benny Moza adalah orang yang sangat tenang. Walaupun Bangpen adalah lelaki yang sangat ramah dan lucu, tetapi dia juga boleh menjadi pendengar yang baik sebagai kawan. Sekarang kita berjiran, jadi sekarang kita lebih dekat, itu seperti keluarga. "


Kisah seterusnya adalah Lucas dan Natalia dari Amerika Selatan yang bertemu semasa live streaming PUBG Mobile dan akhirnya menjadi pasangan.


Pada malam Hari Valentine, ketika mereka dalam permainan seperti biasa, Lucas memberikan pengakuan yang tulus kepada Natalia, dan mengejutkannya dengan proposal perkahwinan.


"Saya hanya ingin mengatakan, saya mencintaimu, dan anda adalah orang paling istimewa yang saya ada sekarang dalam hidup saya." tulis Lucas.


"Terima kasih atas semua yang telah anda lakukan untuk saya dan apa yang masih dilakukan, dan anda seorang wanita yang luar biasa. Saya mempunyai kejutan istimewa, saya harap anda menyukainya!"


Selain itu, terdapat lebih banyak cerita dari peminat yang dapat ditonton di saluran YouTube PUBG Mobile rasmi.