ZTE Akan Mempamerkan Kamera Bawah Skrin Terkini di MWC Shanghai 2021

 


ZTE melancarkan telefon bimbit pertama dengan kamera bawah paparan tahun lalu. Kini, mereka siap mempamerkan teknologi kamera bawah layar generasi kedua di Mobile World Congress (MWC) Shanghai 2021.

Dalam acara yang berlangsung pada 23-25 ​​Februari, ZTE kemungkinan akan memamerkan Axon 30 Pro sebagai telefon bimbit terbaru yang membawa teknologi kamera bawah layar.


Oppo Menunjukkan Teknologi Pengecasan Tanpa Wayar Baru di MWC Shanghai 2021

Perkara ini diumumkan oleh Presiden Peranti Mudah Alih ZTE Ni Fei dalam catatan di Weibo. Ni juga memuat naik poster telefon bimbit yang disyaki sebagai ZTE Axon 30 Pro.


Selain teknologi kamera bawah layar terbaru, vendor China ini juga akan mempamerkan teknologi cahaya bawah 3D 3D pertama di dunia, seperti yang dikutip dari GSM Arena.


ZTE akan mempamerkan generasi baru teknologi kamera bawah layar di MWC Shanghai 2021

Itu belum diketahui bagaimana teknologi ini akan dilaksanakan pada telefon bimbit, tetapi nampaknya ia akan memberikan keupayaan imbasan wajah yang lebih tepat.


Tetapi persoalannya ialah bagaimana ZTE dapat meningkatkan kualiti kamera bawah layar depan pada telefon ini. Sebagai telefon bimbit pertama di dunia dengan kamera bawah paparan, ZTE Axon 20 5G telah menerima banyak kritikan kerana tangkapannya yang tidak memuaskan.


Axon 30 Pro dijangka menjadi telefon unggulan terbaru ZTE pada tahun 2021. Selain kamera layar depan dan bawah, telefon ini juga diramalkan akan menjadi telefon bimbit pertama di dunia yang membawa kamera 200 MP buatan Samsung.


Berdasarkan kebocoran yang ada, telefon ini juga akan menggunakan chipset Snapdragon 888. Mari kita tunggu pengumuman penuh ZTE di MWC Shanghai 2021.