4 Konspirasi Berkaitan dengan Bos Teknologi, Dari Implan Chip hingga Vampir


 Bill Gates telah dikalahkan oleh teori konspirasi mengenai COVID-19 sejak awal wabak ini. Ternyata ahli teori konspirasi juga menemui bos teknologi lain.

Sebut saja Elon Musk, Jeff Bezos, kepada Mark Zuckerberg yang dituduh sebagai makhluk yang menyamar sebagai manusia. Alamak, bukan bicara kosong! Berikut adalah beberapa teori konspirasi yang menjadi viral terhadap pegawai tinggi di dunia teknologi:


1. Bill Gates dan implan mikrocip vaksin COVID-19

Niat baik Bill Gates untuk berbicara mengenai bahaya COVID-19 ternyata menjadikannya lebih disasarkan oleh teori konspirasi. Satu laporan mengatakan bahawa Gates berminat membantu mengembangkan vaksin kerana dia ingin menanam mikrocip kepada orang. Sudah tentu Gates menafikan isu ini.



"Sama sekali tidak ada hubungan antara vaksin dan jenis pelacak. Saya tidak tahu dari mana (teori) itu berasal," kata Gates dalam temu bual dengan CBS. Ini bukan kali pertama Gates menolak dakwaan implan mikrocip.


"Saya tidak pernah terlibat dalam apa-apa mikrocip. Agak sukar untuk berdebat dengan ini kerana ia bodoh atau pelik," kata Gates pada awal bulan Jun.


2. Elon Musk, adakah anda pengembara masa?

Teori itu berkembang ketika foto-foto mendiang Raymond Collishaw, juruterbang dari Perang Dunia I yang kelihatan seperti Elon Musk, tersebar. Walaupun Collishaw meninggal pada tahun 1976 dan hanya lima tahun kemudian Musk dilahirkan, banyak peminat konspirasi mempercayai ini.


Suatu hari, seorang pengikut di Twitter bertanya mengapa dia "berada" di Kanada pada tahun 1914 dan "bernama" Raymond Collishaw.


"Hemat, saya sebenarnya seorang vampir berusia 3.000 tahun," Musk bercanda menjawab soalan itu.


3. Mark Zuckerberg adalah lelaki kadal?

Berdasarkan teori 'manusia kadal' atau 'manusia kadal', mereka adalah makhluk asing yang pertama kali datang ke Bumi pada zaman dahulu. Sejak itu, mereka 'bergabung' dengan manusia melalui manipulasi DNA dan juga kawin dengan populasi manusia. Konspirasi ini pertama kali meletup pada tahun 2008.


Berdasarkan tulisan di laman web rasmi The Ohio State University College of Arts and Sciences, teori ini cukup dipercayai oleh kebanyakan orang di dunia. Sebenarnya, dianggarkan 4% orang Amerika bersetuju dengan ini.


Maklumlah, Zuckerberg sering disebut-sebut sebagai sebahagian daripada orang biawak. Selain bos Facebook, tokoh lain yang juga sering diseret ke dalam konspirasi ini adalah Justin Bieber, Madonna, kepada Donald Trump.


4.Jef Bezos berundur dari jawatan CEO Amazon kerana ...

Adakah dia mahu fokus menjadi penjahat super? Teori konspirasi dari penduduk Twitter mengenai keputusan mengerikan lelaki terkaya di dunia memang pelik. Sebilangan besar mereka hanya bergurau.


Jeff Bezos meletak jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif sehingga dia dapat memusatkan perhatian pada minat sebenarnya.


Menjadi penjahat super pic.twitter.com/xLoUqFmb70


- 𝐕𝐢𝐛𝐞𝐬 𝐂𝐚𝐫𝐭𝐞𝐥 💫 (@ProsciuttoJr) 2 Februari 2021


Jeff Bezos telah mengundurkan diri sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Amazon untuk mengejar hasrat terbesarnya: memburu permainan yang paling berbahaya dari helikopter.


- Mx. Maxwell Ⓐ Bawah 1% Bandcamp (@MxMaxwellmusic) 2 Februari 2021


Jeff bezos mengundurkan diri sebagai ketua CEO Amazon dan mengambil peranan sebagai ketua eksekutif. Dia menarik langkah Gates 😂 dia hanya mahu duduk dan menjadi kaya. pic.twitter.com/iDUSJkGH9U


- 28 April ♉️ (@xsoraven) 2 Februari 2021

4 Konspirasi Berkaitan dengan Bos Teknologi, Dari Implan Chip hingga Vampir 4 Konspirasi Berkaitan dengan Bos Teknologi, Dari Implan Chip hingga Vampir Reviewed by thecekodok on 4:52:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.