Acara Pameran Permainan Dunia E3 2021 Dibatalkan, Akan Daring

 


Setelah tidak hadir pada tahun 2020, pameran permainan Electronic Entertainment Expo (E3) akan diadakan pada tahun 2021. Tetapi sayangnya, acara ini tidak dapat diadakan di luar talian.

Dalam laporan baru yang diterbitkan oleh Majlis Komisi Konvensional dan Pembangunan Pelancongan Los Angeles, menyatakan bahawa acara E3 2021 secara langsung telah dibatalkan. Situasi pandemi Corona yang belum pulih sepenuhnya adalah pertimbangan utama.


E3 dirancang untuk diadakan pada 15 Jun 2021 dan Entertainment Software Association (ESA) kerana penganjur sedang menyediakan penyelesaian untuk acara ini secara dalam talian. Mereka akan bekerjasama dengan LA Live / LACC untuk disiarkan. Partinya juga berusaha untuk mengatur izin untuk mengadakan E3 pada tahun 2022 dan 2023.



"Kami mengesahkan bahawa pengalaman E3 berubah untuk tahun 2021 dan akan segera berkongsi perincian yang tepat tentang bagaimana kami menyatukan komuniti permainan video global," kata jurucakap ESA, yang dikutip oleh IGN.


Pembatalan ini akan kali kedua selepas 2020 E3 tidak akan diadakan. Tekanan yang diterima oleh ESA juga datang ketika pembangun utama seperti Sony, EA dan Activision memilih untuk tidak muncul di E3 dalam beberapa tahun terakhir. Selepas itu, banyak syarikat seperti EA dan Ubisoft berjaya menjalankan acara digital mereka.


Sedikit maklumat, E3 adalah persidangan permainan video yang diadakan di Los Angeles, Amerika Syarikat. Konsep yang mereka tawarkan adalah maklumat terkini dari dunia permainan video.


E3 memberi peluang kepada syarikat permainan video, dari penerbit dan pengembang besar hingga kecil untuk mempamerkan produk mereka kepada pengunjung di seluruh dunia. Mereka menghubungkan pemimpin permainan video dengan peminat, wartawan, penganalisis, pelabur dan orang ramai.


Acara ini mempunyai pengaruh besar terhadap kemajuan industri permainan. Walaupun hanya bertahan selama 7 hari, kesannya meluas sepanjang tahun kerana menarik banyak peserta baru dari industri permainan, dan mereka yang tidak.


Semoga E3 2021 menyajikan banyak maklumat permainan baru dari lebih banyak penerbit dan pembangun pada 15 Jun 2021.

Acara Pameran Permainan Dunia E3 2021 Dibatalkan, Akan Daring Acara Pameran Permainan Dunia E3 2021 Dibatalkan, Akan Daring Reviewed by thecekodok on 9:55:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.