Anak lelaki berusia 8 tahun menjadi pemain permainan profesional, memperoleh ratusan juta


 Kanak-kanak berumur 8 tahun biasanya tidak banyak aktiviti, apalagi menjana wang sendiri. Namun, ia berbeza dengan Joseph Deen. Pada usia itu, dia telah menjadi pemain permainan Fortnite profesional dan mendapat kontrak dengan bayaran tinggi.

Joseph, yang berasal dari California, pada bulan Disember tahun lalu dikontrak oleh pasukan Team 33 yang berpusat di kota yang sama. Dia mendapat bonus pengambilan USD 33 ribu  dan komputer kelas atas.


Fortnite sendiri adalah salah satu permainan dalam talian yang paling popular hari ini dan dimainkan oleh ratusan juta pemain. Joseph juga menyatakan kesenangannya kerana telah mendapat kontrak profesional pada usia muda.


"Saya kagum ketika mendapat kontrak. Saya sering berfikir untuk menjadi pemain profesional, tetapi tidak ada yang menganggap saya serius sehingga Team 33 datang," katanya.


Joseph telah bermain Fortnite sejak dia berusia 4 tahun. Bakatnya yang luar biasa diambil oleh Team 33 dan akhirnya dia ditandatangani. "Pengakap bakat mengatakan kita harus merekrut anak ini. Jika tidak, yang lain akan melakukannya," kata Tyler Gallager, pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Team 33.


Joseph juga bercita-cita menjadi seperti Kyle 'Bugha' Giersdof. Kyle, yang masih remaja, memenangi kejohanan dunia Fortnite pada tahun 2019 dan mengambil hadiah $ 3 juta.


"Impian saya adalah seperti Bugha dan bermain seperti dia. Saya mengikutinya kerana tidak ada yang menjaganya sehingga dia memenangi Piala Dunia dan saya merasakan hal yang sama," kata Joseph.


Sebenarnya, menurut peraturan, Joseph terlalu muda untuk menyertai kejohanan Fortnite. Peringkat permainan ini juga dimainkan sekurang-kurangnya 12 tahun, tetapi ibu Joseph mengatakan tidak ada masalah. "Saya melihat permainan dan tidak ada yang salah. Dia anak yang seimbang dan dari keluarga yang baik, tidak terpengaruh dengannya," kata Gigi, ibu.

Anak lelaki berusia 8 tahun menjadi pemain permainan profesional, memperoleh ratusan juta Anak lelaki berusia 8 tahun menjadi pemain permainan profesional, memperoleh ratusan juta Reviewed by thecekodok on 10:04:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.