Apa yang Chess.com anggap menipu dalam catur dalam talian


 Chess.com mempunyai sistem yang dapat mengesan pemain melakukan kecurangan. Oleh itu, jangan lakukan perkara-perkara yang dilarang, sehingga tidak tersekat.

Mereka telah menyekat hampir 500,000 akaun kerana menipu, dan rencananya adalah untuk mencapai satu juta akaun yang ditutup pada tahun 2023.


Apa yang Chess.com anggap menipu? Terdapat sekurang-kurangnya empat perkara yang dianggap penipuan oleh mereka dalam Daily Chess dan Live Chess.



Catur Harian

1. Pemain tidak boleh menggunakan mesin untuk menganalisis permainan yang sedang berlangsung! Ini termasuk penggunaan mesin seperti Chessmaster, Fritz, Komodo, Houdini, Stockfish, Chessbase dengan mesin UCI aktif, dll.


2. Pemain tidak boleh menggunakan Tablebase (pangkalan data catur) yang mengandungi kemungkinan pergerakan untuk permainan yang membawa kepada kemenangan apabila kemenangan mungkin. Ia seperti meminta mesin menganalisis kedudukan.


3. Pemain tidak dibenarkan meminta pertolongan dari orang lain semasa bermain. Jangan beri akaun orang lain untuk bermain.


4. Tidak dibenarkan bermain dengan banyak akaun untuk tujuan menguruskan permainan. Kekalahan yang disengajakan juga bertentangan dengan peraturan.


Sementara itu, apa yang Chess.com anggap menipu Live Chess tidak jauh berbeza dengan Daily Chess. Hanya ada beberapa tambahan yang tidak dibenarkan menggunakan buku nota, membuka pangkalan data atau bantuan luar.


Semasa bertanding di Live Chess, pemain mesti fokus pada permainan dan bermain hanya dengan pemikiran dan kemampuan mereka sendiri.


Kecurangan yang sering berlaku di Chess.com adalah berkaitan dengan penggunaan mesin seperti Stockfish. Pemain biasanya menggunakan dua peranti untuk menganalisis permainan yang sedang berjalan dengan aplikasi.


Bantuan aplikasi ini dapat memberikan ketepatan pergerakan yang lebih tinggi. Namun, tidak mustahil pemain dapat mengetahui cubaan menipu di Chess.com, memandangkan mereka melabur ratusan ribu dolar dalam memerangi kecurangan setiap tahun.

Apa yang Chess.com anggap menipu dalam catur dalam talian Apa yang Chess.com anggap menipu dalam catur dalam talian Reviewed by thecekodok on 5:56:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.