Apple Ingin Membuat Acara Pada 23 Mac, Apa Keluarannya?

 


Apple dikhabarkan akan mengadakan acara pertamanya tahun ini pada 23 Mac. Beberapa produk Apple baru dijangka akan diumumkan pada acara ini, termasuk AirTags dan iPad baru.

Kebocoran ini datang dari seorang bocor dari China bernama Kang. Menariknya, acara Apple ini akan diadakan bersempena dengan pelancaran OnePlus 9 yang juga dijadualkan pada 23 Mac 2021, seperti yang dilaporkan oleh Macrumors, Selasa (9/3/2021).


Spekulasi awal adalah bahawa acara Apple pertama tahun ini akan diadakan pada 16 Mac. Tetapi wartawan Bloomberg Mark Gurman membantah desas-desus itu, walaupun dia tidak menolak kemungkinan acara Apple pada bulan Mac.



23 dan 30 Mac juga merupakan dugaan yang tepat mengenai kapan acara ini akan diadakan. Apple selalu mengadakan acara pada hari Selasa dan mereka diramalkan akan mengadakan acara pada awal musim bunga pada masa yang sama dengan Transparansi Penjejakan Aplikasi dilancarkan pada iOS 14.5.


Tetapi Apple belum memberikan maklumat rasmi mengenai acara ini. Dari desas-desus yang pernah beredar sebelumnya, syarikat dari Cupertino, AS itu diramalkan akan melancarkan alat pelacak yang disebut AirTags yang telah lama dinantikan.


Selain itu, acara ini juga diharapkan dapat digunakan untuk mengumumkan iPad baru dengan paparan LED mini dan pemproses yang lebih cepat. Apple juga dikhabarkan akan mempersiapkan AirPod generasi baru yang kemungkinan akan dilancarkan pada acara ini.


Setelah Kang mendedahkan 23 Mac, YouTuber dan pemukul hit-or-miss Jon Prosser menge-tweet '23', nampaknya menunjukkan sokongannya terhadap Kang dan ramalannya.


Kang sendiri mempunyai rekod prestasi yang cukup tepat jika dibandingkan dengan Prosser. Tahun lalu, Kang adalah yang pertama mengungkapkan bahawa Apple merancang untuk menghidupkan semula jenama MagSafe untuk iPhone 12.


Dia juga membocorkan butiran tepat dan tarikh pelancaran untuk iPhone 12 dan HomePod mini sebelum peranti diumumkan secara rasmi.

Apple Ingin Membuat Acara Pada 23 Mac, Apa Keluarannya? Apple Ingin Membuat Acara Pada 23 Mac, Apa Keluarannya? Reviewed by thecekodok on 8:47:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.