Apple Menghentikan Pengeluaran HomePod dan Berfokus pada Versi Mini


 Setelah empat tahun dari pengumuman pelepasan Apple HomePod, syarikat itu memutuskan untuk menghentikan pemasaran.


Syarikat ini diketahui memberi tumpuan untuk menghasilkan HomePod Mini, yang dilengkapi dengan ukuran yang lebih kecil dan harga yang lebih murah, yang diperkenalkan tahun lalu.


Versi pertama Apple HomePod lebih besar dengan ruang suara yang besar, tetapi versi Mini diakui diterima dengan baik oleh pengguna.


Kononnya, kualiti suara yang dikeluarkan oleh HomePod Mini cukup mantap dan telah menyokong akses ke Siri.


"Kami menghentikan HomePod, tetapi akan terus tersedia selagi bekalan berlangsung melalui Apple Online Store, Apple Retail Store, dan Apple Authorized Reseller. Apple akan memberikan kemas kini serta perkhidmatan dan sokongan perisian HomePod kepada pelanggan melalui Apple Care, "kata syarikat itu, seperti dikutip oleh Tech Crunch, Sabtu (13/3/2021).


Keluhan utama yang dikemukakan syarikat mengenai Apple HomePod pada masa itu adalah bahawa ia lebih mahal daripada pembesar suara pintar di rumah yang lain.


Kemudian, syarikat itu menurunkan harganya juga, tetapi nampaknya ia tidak dapat memenuhi harapan pengguna.


Sementara itu, Apple HomePod Mini, yang dirilis tahun lalu, telah diterima dengan lebih baik oleh pengguna. Lebih-lebih lagi, kualiti suaranya cukup bagus dan harganya lebih berpatutan.


"HomePod mini telah menjadi hit sejak debutnya pada musim gugur yang lalu, dengan menawarkan suara yang luar biasa, pembantu pintar dan kawalan rumah pintar semuanya dengan harga hanya USD 99. Kami memfokuskan usaha kami pada HomePod mini," kata syarikat itu.


Untuk makluman, HomePod adalah kejuruteraan audio yang dibangunkan oleh Apple selama lebih dari 5 tahun.


Pada masa itu, pasukan di Apple mendirikan pusat pengembangan penuh berhampiran ibu pejabatnya di Cupertino, dengan persekitaran pembangunan bertaraf dunia dengan selusin bilik anechoic, termasuk salah satu ruang anechoik yang lebih besar di luar penggunaan akademik di AS.

Apple Menghentikan Pengeluaran HomePod dan Berfokus pada Versi Mini Apple Menghentikan Pengeluaran HomePod dan Berfokus pada Versi Mini Reviewed by thecekodok on 4:22:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.