Apple Menghentikan Pengeluaran iMac Pro, Benarkah?

 


Apple akan menghentikan pengeluaran iMac Pro. Pada masa ini, komputer all-in-one masih dijual di Apple Store, tetapi tidak akan lagi dihasilkan setelah kehabisan stok.

Pada masa ini, Apple hanya menjual varian asas iMac Pro pada harga USD 4,999 dengan keterangan 'sementara bekalan masih ada'. Varian iMac Pro lain masih boleh didapati di peruncit pihak ketiga, seperti yang dikutip dari 9to5Mac, Isnin (8/3/2021).


Apple pertama kali melancarkan iMac Pro pada tahun 2017 dan diramalkan akan menjadi Mac yang paling berkuasa. Peranti all-in-one ini ditujukan kepada kreatif dan profesional yang mencari peranti berprestasi pantas.



Tetapi walaupun berusia hampir empat tahun, Apple tidak pernah melancarkan pengganti. Syarikat yang berpusat di Cupertino, Amerika Syarikat itu, sebenarnya melancarkan versi baru iMac standard pada bulan Ogos tahun lalu.


Apple juga menasihati pengguna yang ingin membeli iMac Pro untuk mempertimbangkan iMac 27 inci yang spesifikasinya dapat dikonfigurasi untuk keperluan profesional. Pengguna yang ingin mencari lebih banyak tenaga juga disarankan beralih ke Mac Pro yang dilancarkan pada tahun 2019.


Berdasarkan khabar angin, Apple dipercayai akan melancarkan iMac generasi terbaru tahun ini. Peranti ini diramalkan akan menggunakan cip silikon Apple generasi terbaru.


Generasi baru iMac dikhabarkan mempunyai reka bentuk baru dengan bezel yang lebih nipis dan reka bentuk yang lebih kotak, seperti Apple Pro Display XDR.


Tetapi jadual pelepasan untuk iMac baru masih belum diketahui. Rumor mengatakan bahawa peranti ini akan diumumkan pada musim panas, menjelang acara WWDC, tetapi jika iMac Pro kehabisan pengeluaran, mungkin mempercepat pelancarannya.

Apple Menghentikan Pengeluaran iMac Pro, Benarkah? Apple Menghentikan Pengeluaran iMac Pro, Benarkah? Reviewed by thecekodok on 2:48:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.