Apple menghentikan penjualan iMac 21,5 inci

 


Apple telah berhenti menjual komputer iMac 21,5 inci, saiz skrin komputer yang lebih besar.


Tepatnya, iMac dengan konfigurasi dengan pilihan penyimpanan SSD 512GB dan 1TB untuk model 21,5 inci tidak lagi tersedia untuk pesanan dan dilabel sebagai tidak tersedia.


Pilihan SSD 256GB dan pilihan storan Fusion Drive 1TB tetap tersedia, walaupun ada kemungkinan besar ini juga akan hilang dari laman web penjualan setelah bekalan habis.


Dikutip dari Digital Trends, Selasa (23/3/2021), langkah ini dilakukan menjelang peluncuran yang diharapkan dari versi baru mesin all-in-one, dengan reka bentuk 23 inci hingga 24 inci yang sedikit lebih besar yang dikhabarkan untuk menggantikan model 21.5 inci. kali ini.


Walau bagaimanapun, perincian mengenai alat ganti itu masih menjadi rahsia syarikat.


Sebelum ini, Apple berhenti menjual iMac Pro, yang pernah menjadi komputer all-in-one termahal.


Semasa dilancarkan pada tahun 2017, Apple menyebut mesin itu "Mac terpantas dan paling kuat yang pernah dibina."


Walau bagaimanapun, nampaknya tuntutan tersebut hampir kekurangan kerana kekurangan kemas kini utama dalam menghadapi peningkatan ke iMac standard.


Sekarang, apa makna penantian bagi syarikat untuk menyediakan barisan iMac barunya, yang dijangka dilancarkan tahun ini, mungkin dalam beberapa minggu mendatang.


Laporan dari mereka yang mengaku mempunyai pengetahuan reka bentuk baru menunjukkan iMac baru akan menjadi yang pertama dengan pemproses Apple Silicon di dalamnya.


Mesin ini juga akan mempunyai bezel yang jauh lebih kecil daripada iMac semasa, sementara bahagian belakang yang melengkung kemungkinan akan diganti dengan casis rata.

Apple menghentikan penjualan iMac 21,5 inci Apple menghentikan penjualan iMac 21,5 inci Reviewed by thecekodok on 6:03:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.