Berdasarkan Kemaskini, Inilah Cara Bermain Permainan di Android Auto


Google baru sahaja melancarkan kemas kini Android Auto 6.1 dengan memasukkan beberapa ciri baru. Selain menyediakan paparan latar belakang, ciri-ciri yang menyokong kemampuan untuk bermain permainan kini disajikan.


Ringkasnya, bermain permainan di Android Auto adalah seperti bermain dengan orang lain di dalam kereta. Kerana tujuan keseluruhan ciri ini adalah untuk memberikan pengalaman berdasarkan perbualan antara satu sama lain.


Namun, yang perlu Anda ketahui adalah permainan ini tidak khusus untuk Android Auto, tetapi didukung oleh Google Assistant dan juga ditawarkan kepada pengguna Android di telefon mereka.


Dengan kata lain, pengguna diberi barisan permainan yang sama dengan pengguna Android, dan ini termasuk permainan yang disebut Trivia Crack dan Jeopardy.


Dikutip dari Auto Evolution, Selasa (2/3/2021), bermain permainan ketika menavigasi dengan Android Auto dapat membuktikan pengalaman yang cukup menyenangkan.


Bukan hanya itu, bermain permainan boleh menjadi sangat berguna ketika duduk dalam keadaan lalulintas. Pemberitahuan yang muncul di layar tetap ada selama permainan berlangsung di Android Auto.


Inilah yang dianggap salah satu sebab permainan ini dikembangkan berdasarkan suara. Dengan cara itu, pengguna dapat terus fokus memandu dan bermain permainan.


Tidak ada butang baru di Android Auto untuk bermain permainan, dan mengingat seluruh pengalaman diberdayakan oleh suara, aktifkan juga menggunakan perintah suara.


Sama seperti di Android, anda boleh menggunakan perintah yang dikirimkan ke Google Assistant untuk memulakan permainan. Cukup sebut "Ok Google, mari kita bermain permainan", dan pembantu maya Google akan melancarkan dan memulakan salah satu daripada dua tajuk yang disebutkan di atas.


Setiap kali pengguna diajukan pertanyaan, pengguna dapat menjawab menggunakan suaranya, sehingga pemain tidak perlu melihat layar atau menyentuh sesuatu di unit kepala semasa bermain permainan.


Inilah sebabnya mengapa satu-satunya permainan yang kini disokong adalah Trivia dan Jeopardy, kerana kedua-duanya membenarkan pengalaman berasaskan perbualan, tetapi ada kemungkinan Google akan menambah lebih banyak lagi dalam beberapa bulan mendatang menggunakan pendekatan yang sama.


Setelah selesai bermain permainan, pemain hanya boleh meminta Pembantu Google untuk melakukan sesuatu yang lain atau memintanya untuk "mengakhiri permainan" dan kembali ke pengalaman standard di Android Auto.


Perhatikan bahawa permainan ini hanya tersedia sebagai sebahagian daripada kemas kini Android Auto 6.1 dan selagi Pembantu Google diaktifkan pada peranti. Tidak perlu dikatakan, ini bermaksud bahawa anda mesti tinggal di salah satu kawasan di mana Pembantu Google tersedia dan menggunakan bahasa yang disokong untuk semua itu, seperti Bahasa Inggeris.

Berdasarkan Kemaskini, Inilah Cara Bermain Permainan di Android Auto Berdasarkan Kemaskini, Inilah Cara Bermain Permainan di Android Auto Reviewed by thecekodok on 5:13:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.