Bijak Memilih 'Pasangan' untuk HP Mahal

 


Semakin banyak pengeluar tidak memasukkan pengecas dalam pakej penjualan untuk HP utamanya, yang menjadikan pembeli perlu bijak memilih pengecas untuk telefon bimbit baru mereka.

Ya, ada pilihan untuk membeli pengecas dari pengeluar telefon bimbit ini. Harganya lebih mahal, tetapi kualitinya terjamin. Walaupun begitu, ada sebab lain bahawa pengecas pihak ketiga masih menarik, iaitu ciri dan teknologi yang lebih menarik.


Sebut saja pilihan port yang lebih banyak dan pelbagai, jadi satu pengecas boleh digunakan untuk pelbagai peranti lain, seperti tablet, TWS, dan juga komputer riba. Kemudian mengenai teknologi, teknologi pengecas yang sedang meningkat kini adalah penggunaan bahan gallium nitrida (GaN), yang menjadikan ukuran pengecas menjadi lebih kecil.


Salah satu pembuat pengecas seperti ini adalah Ibacks, melalui produk barunya miniMAG GAN Charger Adapter, yang mempunyai kuasa maksimum 65 watt dengan standard Power Delivery.


Seperti namanya, pengecas ini menggunakan bahan GaN, yang menjadikannya agak kecil untuk pengecas 65W. Kemudian ada 3 pilihan port, yang terdiri daripada dua USB-C dan satu USB-A.


Ibacks juga mendakwa bahawa pengecas ini menggunakan teknologi GaN generasi ke-2, yang menjadikan penghantaran kuasa lebih stabil apabila digunakan untuk mengecas telefon bimbit dan komputer riba. Kemudian ada standard Qualcomm Quick Charge 3.0 untuk peranti yang menyokong standard ini.


Kerana seperti yang kita ketahui hari ini, seiring dengan perkembangan teknologi yang pesat dan tidak dapat dihentikan di sekitar kita, kita sebagai pengguna teknologi harus memahami fungsi dan manfaat untuk kehidupan seharian kita.


Selain pengecas, Ibacks juga mempunyai bank kuasa Kingkong 10 ribu mAh, yang dilengkapi dengan 1 input dan 3 output. Powerbank ini dilengkapi Perlindungan Pintar dan perlindungan berlebihan untuk melindungi peranti pengguna, serta perlindungan litar pintas untuk melindunginya daripada kekurangan.


Dalam pakej penjualan powerbank seharga Rp.1,289 juta, ada kabel USB-C ke USB-C, USB-A ke USB-C, dan USB-C ke Lightning, serta adaptor daya. Sementara Adaptor Pengecas GAN miniMAG berharga Rp 1.5 juta.


"Melengkapkan alat mahal kegemaran kami dengan produk dari Ibacks adalah penyelesaian yang bijak, kerana alat anda akan selamat dan terjamin tanpa perlu membawa banyak peralatan untuk setiap peranti," kata Bernard.

Bijak Memilih 'Pasangan' untuk HP Mahal Bijak Memilih 'Pasangan' untuk HP Mahal Reviewed by thecekodok on 4:52:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.