Bocor rupa bentuk Oppo Reno5 F Muncul di Instagram


Oppo telah mengesahkan bahawa Reno5 F akan dilncarkan  akhir bulan Mac 2021. Kedatangan Oppo Reno5 F lebih cepat daripada jadual asal pada pelancaran Reno5 pada Januari 2021.


Mengikut kepastian ini, Oppo kini diketahui telah mula mendedahkan maklumat mengenai telefon pintar ini. Terkini, Oppo melalui akaun Instagramnya membawa badan Reno5 F.


Berdasarkan muat naik, Reno5 F hadir dengan warna badan hijau dan ungu. Pada pandangan pertama, warna ini mengingatkan pada aurora ungu A92 yang meluncur tahun lalu.


Sementara di sisi kamera, Oppo Reno5 F memiliki empat kamera belakang dengan bingkai segi empat tepat. Terdapat tulisan 48MP di sisi kamera belakang yang juga mendedahkan kemampuan lensa utama telefon pintar ini.


Sedangkan untuk layar, Reno5 F diketahui memiliki rekaan lubang pukulan dengan lubang kamera di kiri atas. Maklumat mengenai ukuran layar peranti ini belum diungkapkan, tetapi mungkin dilengkapi dengan layar di atas 6 inci.


Maklumat mengenai spesifikasi peranti ini belum diungkapkan. Oleh itu, sangat menarik untuk menunggu pengumuman rasmi dari Oppo yang akan dibuat pada akhir Mac 2021.


Sebaliknya, Oppo akhirnya telah mendedahkan harga Reno5 Marvel Avengers Edition . Terlepas dari harganya, syarikat itu juga mengesahkan bahawa ia akan mengedarkan kod jemputan untuk telefon pintar tersebut mulai 12 Mac 2021.


Pengedaran kod jemputan pertama kali dilakukan di Instagram Oppo , kemudian diikuti oleh beberapa teknologi YouTubers.


Selain itu, kod jemputan untuk Reno5 Marvel Avengers Edition juga akan dikongsi dalam komuniti Marvel.


Oppo akan berusaha untuk mengelakkan kekurangan peranti ketika Reno5 Avengers Marvel Edition dijual. Oleh itu, kod jemputan yang dihasilkan akan sesuai dengan jumlah peranti yang dapat dibeli oleh pengguna.


Pengguna tidak perlu bimbang kehabisan peranti yang dijual sehingga 31 Mac 2021. Oppo mengesahkan bahawa kod jemputan untuk pembelian ini akan dikongsi setiap hari sehingga 22 Mac 2021.



Memandangkan peranti ini adalah edisi khas, Oppo merancangnya khas. Di badan belakang, Oppo menggabungkan pelbagai watak dan elemen dari pasukan Avengers.


Pengguna dapat melihat gabungan hitam, kelabu, perak dan merah yang menggambarkan teknologi superhero Marvel. Kemudian di bahagian tengah badan, terdapat logo Avengers yang digabungkan dengan elemen perisai dari Captain America.


Sementara reka bentuk X yang ditunjukkan adalah berdasarkan logo Black Widow dan struktur sarang lebah di badan belakang diilhamkan oleh pakaian Avengers.


Selain dari reka bentuk badan, Oppo juga membuat penyesuaian dari segi perisian. Salah satunya ialah skrin kunci yang mewakili pakaian Avengers Quantum.


Kemudian untuk kertas dinding, terdapat enam watak yang dapat dipilih oleh pengguna. Bermula dari Iron-Man, Hulk, Black Widow, Thor, hingga Hawkeye.


Ikon aplikasi di Reno5 Marvel Avengers Edition disesuaikan, sehingga pengguna dapat melihat logo Nick Furry dan tali pinggang gun untuk aplikasi telefon.


Sebagai tambahan, ikon kamera ditampilkan dengan reka bentuk yang serupa dengan reaktor Iron-Man. Sementara itu, ikon aplikasi mesej diwakili oleh perisai dari Captain America dan ikon penyemak imbas yang memakai pakaian yang dipakai Vision.

Bocor rupa bentuk Oppo Reno5 F Muncul di Instagram Bocor rupa bentuk Oppo Reno5 F Muncul di Instagram Reviewed by thecekodok on 4:34:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.