Bos WhatsApp memilih untuk menggunakan Android, inilah sebabnya

 


Telefon pintar apa yang digunakan oleh bos WhatsApp? Jawapannya ternyata Android, walaupun dia tidak mengatakan jenama apa itu. Apa sebabnya dia memilih Android daripada iPhone pesaingnya yang sukar?

Will Cathcart, CEO WhatsApp, memilih untuk menggunakan telefon pintar Android kerana pada masa ini kebanyakan pengguna WhatsApp adalah mereka yang menggunakan telefon bimbit robot hijau. Namun, dia juga telah menggunakan peranti berdasarkan sistem operasi iOS Apple.


"Yah, saya menggunakan Android kerana jika anda melihat pangkalan pengguna WhatsApp, kami sangat berat pada Android. Saya juga menggunakan iPad, saya telah menggunakan iPhone selama beberapa tahun, tetapi saya benar-benar ingin benar-benar menggunakan produk tersebut. cara kebanyakan orang menggunakannya, jadi saya menggunakan Android, "kata Catchart.

Namun, itu tidak bermaksud WhatsApp mengabaikan iOS. "Banyak orang menggunakan kedua-duanya bolak-balik (antara keduanya), kerana kami membina produk kami untuk keduanya dan harus memahami segalanya," tambahnya..


Sebelumnya dalam wawancara yang sama, Catchart menuduh Apple tidak mahu orang menggunakan telefon Android dengan WhatsApp sebagai aplikasi pesanan utama. Ini kerana mereka sudah mempunyai aplikasi yang serupa, iaitu iMessage dan semakin banyak orang memiliki iPhone, tentu semakin tinggi pengguna iMessage.


"Sekiranya anda melihat tempat seperti Amerika Syarikat, kebanyakan orang mempunyai iPhone, dan pengalaman pemesejan berfungsi lebih baik di iMessage jika setiap orang memiliki iPhone," kata Cathcart.


"Sudah tentu kepentingan strategik mereka jika orang tidak menggunakan sesuatu seperti WhatsApp kerana mereka ingin orang tidak menggunakan telefon Android," tambahnya.

Bos WhatsApp memilih untuk menggunakan Android, inilah sebabnya Bos WhatsApp memilih untuk menggunakan Android, inilah sebabnya Reviewed by thecekodok on 4:09:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.