Bos Xiaomi mengucapkan selamat tinggal


                                    

 ByteDance, syarikat induk TikTok, baru saja merampas salah satu tembaga utama Xiaomi, Shou Zi. Di Xiaomi, Shou adalah Presiden Perniagaan Antarabangsa.

Di ByteDance, Shou akan dilantik sebagai Ketua Pegawai Kewangan dan akan berpusat di Singapura, yang merupakan negara asal Shou. Dia juga mengirim perpisahan yang menyentuh hati untuk Xiaomi dan pengasasnya, Lei Jun.


"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua anggota keluarga Xiaomi, atas peluang luar biasa untuk membina syarikat hebat ini bersama. Saya mengucapkan terima kasih kepada pasukan yang telah saya bekerjasama selama bertahun-tahun atas kepercayaan dan persahabatan mereka, Mi Fans yang hebat kerana kesetiaan mereka dan juga untuk semua orang . yang menyokong saya di Xiaomi, "tulisnya.


"Khususnya, saya mengucapkan terima kasih kepada bos dan mentor saya, Gunung Lei Jun, yang memberi saya peluang bertahun-tahun yang lalu. Kata-kata tidak dapat mengucapkan terima kasih. Sungguh suatu kehormatan untuk belajar darinya," tambahnya dalam catatan di Twitter.


Dia juga percaya bahawa Xiaomi akan berkembang lebih maju pada masa akan datang. "Saya tidak sabar untuk menyaksikan kejayaan Xiaomi yang berterusan dan selamanya akan menghargai setiap kenangan dari perjalanan ini," kata Shou.


Seperti yang dikutip oleh Reuters pada hari Khamis (25/3/2021), pengambilan Shou menunjukkan bahawa ByteDance sekarang serius untuk mengambil lantai di bursa saham atau IPO. Ada kemungkinan bahawa TikTok kemudiannya akan IPO di bursa saham di Eropah atau Amerika Syarikat.


Pengalaman antarabangsa Shou di Xiaomi juga dipercayai dapat membantu ByteDance. "Saya percaya akses yang dimiliki Shou akan membantu kami mengembangkan perniagaan global kami," kata Liang Rubo, Ketua HR ByteDance.



Bos Xiaomi mengucapkan selamat tinggal Bos Xiaomi mengucapkan selamat tinggal Reviewed by thecekodok on 1:58:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.