Clubhouse Mengambil Beberapa Bulan Lagi untuk Melancarkan Aplikasi Android

 


Clubhouse akhirnya memberikan anggaran kapan aplikasi Androidnya akan dilancarkan. Aplikasi sembang audio ini masih memerlukan masa untuk mengembangkan aplikasi Android dan mungkin hanya dilancarkan dalam beberapa bulan.

Perkara ini dinyatakan oleh pengasas bersama Clubhouse, Paul Davison dalam pertemuan townhall hujung minggu lalu. Clubhouse sendiri telah mula mengembangkan aplikasi untuk Android setelah berhubungan dengan pembangun perisian Android bulan lalu.


Dalam catatan blog yang diterbitkan Januari lalu, Clubhouse mengatakan akan segera mengembangkan aplikasi Android tetapi mereka tidak memberikan jangka waktu untuk peluncurannya kepada umum.



Sementara itu, pesaingnya memanfaatkan peluang itu dan melancarkan ciri sembang audio. Seperti Twitter Spaces, yang direncanakan akan dirilis secara terbuka kepada semua pengguna di Android dan iOS pada bulan April.


Dalam pertemuan itu, Davison mengatakan bahawa membuka platform kepada lebih banyak pengguna, termasuk ke Android, memerlukan proses yang lebih lambat.


Dia mengatakan bahawa ketika Clubhouse berkembang, pengalaman mencari kandungan pada aplikasi juga terjejas. Dia memberikan contoh bahawa pengguna saat ini melihat lebih banyak konten dalam bahasa asing, dan pengguna kesulitan mencari teman dan kandungan terbaik, seperti yang dikutip dari TechCrunch, Rabu (24/3/2021).


Untuk mengatasi masalah ini, Clubhouse merancang untuk membuat beberapa perubahan. Beberapa di antaranya termasuk merombak umpan Aktiviti, mempermudah pengguna mengawal pemberitahuan, dan melancarkan fitur pemperibadian seperti memberikan cadangan perbualan.


Selain itu, Davison merancang untuk menukar status Clubhouse eksklusifnya dan memerlukan jemputan untuk menjadi lebih terbuka kepada semua orang dalam beberapa bulan akan datang.


"Akan sangat penting jika kita membuka diri kepada semua orang," kata Davison.


"Android akan sangat penting. Penyetempatan jelas sangat penting," katanya.

Clubhouse Mengambil Beberapa Bulan Lagi untuk Melancarkan Aplikasi Android Clubhouse Mengambil Beberapa Bulan Lagi untuk Melancarkan Aplikasi Android Reviewed by thecekodok on 3:17:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.