Clubhouse Mengumumkan Program Pecutan untuk Pencipta

 


Clubhouse terkenal mengadakan program percepatan untuk pencipta yang menyertai platformnya. Ini diketahui dari kenyataan Ketua Pegawai Eksekutif Clubhouse Paul Davison dalam acara dewan bandar mingguan.


Di tweet dari The Verge, Isnin (15/3/2021), ini adalah kali pertama Clubhouse membuat program untuk pencipta. Melalui program yang dinamakan Clubhouse Creator First, syarikat akan membantu pencipta di platformnya untuk berkembang lebih banyak.


Menurut Clubhouse, beberapa perkara yang akan dilakukan melalui program ini adalah membantu pencipta atau hos membina audiens, berhubung dengan pemilik jenama, termasuk mengewangkan acara mereka.


Dalam program pemecut ini, Clubhouse akan menerima 20 pencipta. Pendaftaran untuk program ini akan dibuka sehingga 31 Mac 2021.


Clubhouse sendiri terkenal akan menyambut ulang tahun pertamanya pada 17 Mac 2021. Perkhidmatan ini mesti diakui cukup berjaya pada tahun pertama, terutamanya dalam beberapa bulan terakhir.


Setahun sebelum kehadirannya dalam perkhidmatan mudah alih, Clubhouse juga mengatakan bahawa ia akan menyajikan sejumlah ciri yang diminta pengguna, seperti berkongsi pautan dan penapisan bahasa.

Sebaliknya, aplikasi sembang audio Clubhouse dikatakan akan dilancarkan di Android tidak lama lagi. Berita ini semakin jelas kerana Clubhouse telah mengupah pembangun perisian Android.


Ini menunjukkan bahawa Clubhouse telah mulai mengembangkan versi aplikasi untuk Android. Dalam tweet, pembangun perisian Android Mopewa Ogundipe mengatakan hari ini adalah hari pertamanya bekerja di Clubhouse.


"Hari ini adalah hari pertama di @joinClubhouse, tweet Mopew Ogundipe, dipetik dari CNBC, Rabu (24/2/2021).


"Sekiranya anda mengetahui tentang saya, anda mungkin tahu saya mempunyai pendapat mengenai aplikasi khusus iOS, jadi saya teruja untuk bergabung dengan pasukan untuk membawa 'pesta' ke Android," tweet Mopew Ogundipe.


Dalam bio profil Twitternya, Ogundipe menyebut dirinya sebagai pembangun Android sejak zaman Android Gingerbread.


Sementara itu, profil LinkedInnya menyenaraikan pelbagai pekerjaan yang dia lalui, di sekitar pengembangan perisian berasaskan Android sejak 2014 di Instagram, Khan Academy, dan Medium.


Harap maklum, Clubhouse adalah aplikasi sembang audio yang pertama kali dirilis pada bulan Mac 2020.


Aplikasi keahlian eksklusif ini segera muncul untuk menjadi salah satu aplikasi terpanas untuk pengguna di Silicon Valley dan sekarang, di seluruh dunia.


Melalui Clubhouse, pengguna dapat berkumpul di bilik maya dan mendengar sembang langsung mengenai pelbagai topik dari pembesar suara.


Elon Musk adalah salah satu tokoh yang sering menggunakan Clubhouse untuk membincangkan pelbagai perkara yang berkaitan dengan teknologi.

Clubhouse Mengumumkan Program Pecutan untuk Pencipta Clubhouse Mengumumkan Program Pecutan untuk Pencipta Reviewed by thecekodok on 5:07:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.