Clubhouse Tidak Lagi Meminta Akses ke Kenalan Pengguna untuk Privasi

 


Clubhouse berusaha untuk meningkatkan privasi di platformnya dengan tidak lagi meminta akses ke kenalan pengguna. Aplikasi sembang audio ini juga melancarkan program akselerator untuk pencipta.

Dipetik dari Engadget, Isnin (15/3/2021) Clubhouse tidak lagi meminta akses ke kenalan pengguna untuk mengundang pengguna baru. Kini pengguna boleh menambahkan nombor telefon orang yang ingin mereka undang secara langsung.


Ketua Pegawai Eksekutif Clubhouse Paul Davidson mengatakan pengguna dapat meminta Clubhouse untuk menghapus kenalan yang telah diunggah, dan akan ada alat yang dapat digunakan pengguna untuk menghapus kenalan secara langsung.



Clubhouse juga memperluas beberapa fungsi asasnya, termasuk sokongan untuk berkongsi pautan (ke profil dan kelab) dan penapis bahasa sehingga pengguna dapat menyaring perbualan dalam bahasa yang mereka ucapkan.


kemas kini produk:

Perkongsian pautan- Kini anda boleh berkongsi pautan ke profil atau kelab anda


Penapisan bahasa- kami akan belajar ruangan bahasa apa yang cenderung anda sertai dan menapis yang lain


Jemput melalui telefon # - tidak ada di kenalan anda? Anda boleh menjemput mereka dengan menaip # telefon mereka


- Clubhouse (@joinClubhouse) 14 Mac 2021


Bagi pengguna yang menghadapi pencerobohan atau penyalahgunaan di platform, Clubhouse juga menyediakan beberapa alat baru untuk mengesannya.


Menjelang ulang tahun pertamanya pada 17 Mac, Clubhouse juga mengumumkan program pemecut khas untuk pencipta yang dipanggil Creator First.


Program ini bertujuan untuk membantu host dan pencipta Clubhouse membina penonton, berhubung dengan jenama, dan mendapatkan wang dari siaran mereka. Program pemecut akan menerima 20 pencipta dan pendaftaran akan dibuka sehingga 31 Mac.


Kedatangan ciri dan program baru ini mungkin penting bagi Clubhouse untuk mengelakkan penggunanya beralih ke aplikasi lain. Selain itu, kini terdapat banyak aplikasi sembang audio yang sedang dikembangkan, termasuk Ruang Twitter dan khabar angin mengenai aplikasi sembang audio yang dibuat oleh Facebook.

Clubhouse Tidak Lagi Meminta Akses ke Kenalan Pengguna untuk Privasi Clubhouse Tidak Lagi Meminta Akses ke Kenalan Pengguna untuk Privasi Reviewed by thecekodok on 9:23:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.