GameStop bertukar menjadi kedai dalam talian


 GameStop siap mengubah strateginya ke dalam talian, untuk meningkatkan penjualannya.

GameStop, sebuah syarikat yang menjual permainan, konsol dan elektronik, menyaksikan bahagiannya meningkat 41.2%. Bahkan pada Januari lalu, saham GameStop meningkat 1,500% hingga mencapai 500 USD pada akhir bulan, yang merupakan tertinggi sepanjang masa untuk syarikat itu.


Ini berlaku setelah mereka melantik Ryen Cohen, pengasas Chewy, untuk memimpin peralihan mereka ke e-commerce. Tujuan peralihan ini adalah untuk mengubah GameStop sebagai peruncit dalam talian terbesar, yang kemudiannya dapat menjadi pesaing kuat untuk Steam.



Ryan Cohen juga telah berusaha untuk meyakinkan para pengarah GameStop untuk melakukan pergeseran dalam strategi perniagaan yang berfokus pada dalam talian. Dia bahkan menulis sepucuk surat yang mendesak GameStop untuk menerapkan pendekatan sepenuhnya dalam talian dan memanfaatkan lebih banyak aspek teknologi, yang akan menjadi penting bagi pengembangan syarikat dalam dua tahun ke depan. Cohen bahkan meramalkan bahawa peluang keuntungan yang akan diperoleh GameStop dari penjualan dapat mencapai 200 USD pada tahun 2023.


Cohen berfungsi sebagai ketua jawatankuasa khas yang ditubuhkan oleh dewan GameStop untuk membantu transformasinya. Ahli lembaga seperti Alan Attal, bekas eksekutif Chewy dan Kurt Wolf, ketua pelaburan di Hestia Capital Management, bersama dengan Paul J Evans, CFP Sevan Multi-Site Solutions, juga merupakan anggota jawatankuasa tersebut.


Mereka telah berusaha untuk menjadi sebahagian daripada reformasi GameStop dan bahkan membuat pembentangan menyeluruh yang menjelaskan prestasi buruk GameStop baru-baru ini.


Kini jawatankuasa yang bertanggungjawab untuk peralihan GameStop ke dunia dalam talian telah memasukkan nama besar selain Cohen dan Wolf. Matt Francis, tokoh penting lain dalam Perkhidmatan Web Amazon, berperanan sebagai Pegawai Teknologi Baru.


Di masa depan, Cohen diharapkan masuk setelah Jim Bell mengundurkan diri, yang bermaksud dia akan menjadi Ketua Pegawai Kewangan GameStop.


Ini adalah kejayaan yang baik dalam industri permainan. Memandangkan hanya beberapa nama besar yang menyediakan penjualan permainan dalam talian, salah satunya adalah Steam. Dengan adanya GameStop ke alam dalam talian, ia dapat memberikan pilihan lain untuk pemain ketika membeli permainan.


Apa pendapat anda, apabila kedai dalam talian GameStop beroperasi, adakah anda akan membeli permainan dari mereka atau tetap setia dengan Steam?

GameStop bertukar menjadi kedai dalam talian GameStop bertukar menjadi kedai dalam talian Reviewed by thecekodok on 7:02:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.