Geforce RTX 3090 Tipe Blower Hilang dari Pasaram, Kenapa?

 


Berita mengejutkan datang dari pengeluar perkakasan Nvidia. Mereka telah menghentikan pengeluaran kad grafik dengan kipas penyejuk GeForce RTX 3090.

Kad grafik ini juga telah dikeluarkan dari kedai dalam talian tanpa sedikit pun penjelasan. Sesiapa yang memahami kad grafik akan mengetahui bahawa jenis blower Nvidia GeForce RTX 3090 adalah salah satu yang terbaik.


Performanya sangat bagus, menjadikannya sesuai untuk aktiviti yang memerlukan prestasi yang optimum seperti bermain permainan dan penyuntingan video. Oleh itu, sangat mengejutkan apabila mengetahui bahawa RTX 3090 dihentikan.


Industri permainan telah berkembang pesat sehingga baru-baru ini. Walau bagaimanapun, dasar yang memerlukan beberapa negara untuk dikurangkan tentunya boleh menjadi faktor kekurangan stok yang mengganggu perkakasan permainan di mana sahaja seperti kad grafik.


Mungkin itu adalah salah satu faktor di sebalik tabir walaupun alasan untuk menghentikan RTX 3090 masih belum diketahui. Sebenarnya, jarang AIB membuang produk dari laman web mereka dengan cepat.


Tekaannya, penyingkiran mungkin ada kaitan dengan pemproses untuk perlombongan cryptocurrency yang baru-baru ini diumumkan oleh NVDIA. Nvidia mungkin memutuskan untuk menggunakan alat pendingin ini hanya pada model CMP HX, yang akan tersedia secara eksklusif melalui AIB bulan depan.


Sebenarnya, produk yang hilang secara misteri bukanlah perkara biasa dalam dunia teknologi dan sebahagian besarnya, tidak ada sebab yang diketahui. Biasanya, alasan untuk menghentikan produk tidak cukup penting.


Tetapi populariti tahun 3090-an inilah yang membuat perhentian dan penghilangan ini mengejutkan. Pemain permainan yang menunggu Nvidia GeForce RTX 3090 akan kecewa dengan kehilangan produk ini dari pasaran. Sebilangan peruncit sebenarnya masih menyimpannya, tetapi pemain harus bersedia menghabiskan lebih banyak wang untuk membelinya daripada harga runcit.

Geforce RTX 3090 Tipe Blower Hilang dari Pasaram, Kenapa? Geforce RTX 3090 Tipe Blower Hilang dari Pasaram, Kenapa? Reviewed by thecekodok on 4:40:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.