Gmail Cs Eror, Google Mencadangkan Kemas kini


 Sebilangan orang mengadu tentang Gmail dan aplikasi lain mengenai masalah Android. Ada yang mengalami masalah ketika mengakses atau ciri tidak berfungsi. Google mengesyorkan pengguna untuk mengemas kini.

Masalah ralat ini  terjadi di seluruh dunia. Namun, tidak semua orang mengalaminya dan tahap masalahnya berbeza.


Pengguna Android melaporkan masalah dalam pelbagai aplikasi seperti Gmail, Yahoo Mail dan aplikasi Google lain yang masih sukar diakses. Media Express di UK melaporkan bahawa pengguna tidak dapat membuka Gmail dan YouTube. Netizen juga menyatakan keluhan mereka di media sosial.



Sementara itu, yang dilaporkan oleh CNN , pengguna Android hari ini melaporkan bahawa mereka tidak dapat menggunakan sejumlah aplikasi seperti Gmail, Yahoo Mail, BCA Mobile, HBO Go, Shopee dll.


Menurut Google, ini disebabkan oleh komponen dalam AndroidView WebView yang memungkinkan aplikasi Android untuk menampilkan kandungan web mengalami kerosakan. Masalah dengan sistem bermula pada hari Isnin (22/3) petang semalam dan berlangsung sekitar tujuh jam.


Google mendakwa kini telah memberikan kemas kini terbaru yang memerlukan pengguna mengemas kini antara muka web mereka ke versi 89.0.4389.105 dan Google Chrome ke versi terbaru yang tersedia di Google Play.


"Kami mengetahui adanya masalah dengan WebView yang menyebabkan beberapa aplikasi di Android mogok bagi beberapa pengguna," kata Google dalam pernyataan seperti yang dikutip oleh The Verge, Selasa (23/3/2021)


Google mengatakan bahawa hingga kini ia masih berusaha untuk mengesahkan masalah dan membuat penambahbaikan yang sedang dilakukan. Adakah anda mempunyai masalah ini juga? Ceritakan pengalaman anda di ruangan komen.

Gmail Cs Eror, Google Mencadangkan Kemas kini Gmail Cs Eror, Google Mencadangkan Kemas kini Reviewed by thecekodok on 5:28:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.